کد خبر: 417669
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۸ ۰۵:۰۰:۰۰
| |

منصور حقیقت‌پور، نماینده ادوار مجلس، در گفت‌وگو با «اعتماد‌آنلاین»:

مجلس یازدهم| نمایندگان با افراط و تفریط باعث خوشحالی دشمنان شده‌اند

منصور حقیقت‌پور گفت: در حال حاضر جامعه به شدت نگران این است که مبادا تندروها در انتخابات 1400 هم با روش‌های خاص خود موفق شوند. به نظر من همه دست به دست هم دهند تا تندروها در انتخابات سال بعد نتوانند به مانند دوم اسفند در انتخاباتی با مشارکت 15 درصدی رأی بیاورند.

مجلس یازدهم| نمایندگان با افراط و تفریط باعث خوشحالی دشمنان شده‌اند
کد خبر: 417669
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۸ ۰۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سعید شمس- مجلس یازدهم در همین مدت کوتاهی که از آغاز آن گذشته به قدری حاشیه داشته که اساسا اصل درباره آن فراموش شده است. رفتار خارج از عرف نمایندگان مجلس یازدهم با محمدجواد ظریف که به عنوان وزیر امور خارجه برای پاسخگویی در بهارستان حاضر شده بود بار دیگر حرف و حدیث‌ها راجع به مشی نمایندگان مجلس‌ یازدهم را در میان افکار عمومی پررنگ کرد. به طوری که عملکرد مجلس یازدهم در شرایط حساس و پر از مانع کنونی، نگرانی‌های زیادی به وجود آورده است.

منصور حقیقت‌پور، نماینده ادوار مجلس، در گفت‌وگو با اعتماد‌آنلاین در این ‌باره اظهار داشت: رفتار غلط نمایندگان مجلس یازدهم در قبال کسی که متولی اصلی سیاست ‌خارجی نظام است، باعث شد نگرانی‌ها نسبت به آنچه قرار است در مجلس یازدهم اتفاق بیفتد بیشتر و بیشتر شود. در واقع بابت اینکه رویه تندروی در مجلس در حال جا افتادن است، ناراحتی و نگرانی زیادی به وجود آمده است. چنین تحرکاتی در شرایطی صورت می‌گیرد که همه مشکلات کشور و نظام ما در طول تاریخ با اخلاق‌مداری قابل حل و پیگیری بوده‌اند.

فعال سیاسی اصولگرا در ادامه گفت: اما متاسفانه امروز اخلاق به راحتی نادیده گرفته می‌شود و نمایندگان مجلس به قدری افراط و تفریط می‌کنند که باعث خوشحالی دشمنان جمهوری اسلامی شده‌اند. در جایی خواندم، آمریکایی‌ها برخورد مجلسی‌ها با دکتر ظریف را به دودستگی‌ای ربط داده‌اند که به زعم آنها نتیجه تحریم‌هایی است که خودشان علیه جمهوری اسلامی اعمال کرده‌اند.

او تصریح کرد: این در حالی است که مشکلات به دست خود ما ایرانی‌ها حل‌شدنی هستند. البته لازمه‌اش این است که به اخلاق و ادب تکیه کنیم. همان اخلاقی که به واسطه آن علی‌ابن‌ابیطالب(ع) به فرزندانش توصیه کرد، برای قصاص به ابن‌ملجم مرادی بیش از یک ضربه وارد نکنند. بی‌اخلاقی در شرایطی نهادینه می‌شود که بزرگان انقلاب اسلامی همه حرکات‌شان بر پایه ادب و اخلاق بود و به هیچ وجه بی‌اخلاقی از آنها مشاهده نشد. پس می‌توان گفت، مجلس باید به اخلاق‌مداری برگردد تا بتوانیم با همکاری و همراهی با یکدیگر موانع موجود را یکی پس از دیگری از سر راه برداریم.

حقیقت‌پور ادامه داد: البته باید این را هم در نظر داشت که این نماینده‌ها چطور و با چه کارهایی توانسته‌اند مجلسی شوند؛ به عنوان مثال من تا ساعت 2 و نیم نصفه‌شب رأی آورده بودم، اما بعد از آن رأی عوض شد و اسم کسی دیگری به عنوان فرد برنده خوانده شد.

او توضیح داد:‌ وقتی نماینده‌های فعلی وارد مجلس شدند دلار حدود 15 هزار تومان بود که در این چند هفته 22 هزار تومان شده است. در واقع نمایندگان باید از بروز چنین اتفاق‌هایی جلوگیری کنند تا مردم بیشتر از این دچار مشکل نشوند.

منصور حقیقت‌پور در پایان صحبت‌هایش گفت: در حال حاضر جامعه به شدت نگران این است که مبادا تندروها در انتخابات 1400 هم با روش‌های خاص خود موفق شوند. به نظر من همه دست به دست هم دهند تا تندروها در انتخابات سال بعد نتوانند به مانند دوم اسفند در انتخاباتی با مشارکت 15 درصدی رأی بیاورند.

چکیده گفت‌وگو با منصور حقیقت‌پور

-تندروی در مجلس یازدهم نگرانی زیادی به وجود آورده است

آمریکایی‌ها برخورد مجلسی‌ها با دکتر ظریف را به تحریم‌ها ربط دادند

مشکلات به دست خود ما ایرانی‌ها حل‌شدنی هستند

همه دست به دست هم دهند تا تندروها در سال 1400 رأی نیاورند

نمایندگان مجلس یازدهم باعث خوشحالی دشمنان شده‌اند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها