آمار فروش کتاب در کتابفروشی‌های بریتانیا رو به افزایش بوده است

درحالی که کتابفروشی‌های برخی از نقاط بریتانیا هنوز تعطیل هستند، آمار فروش کتاب نسبت به سال گذشته با افزایش روبه‌رو بوده است.

آمار فروش کتاب در کتابفروشی‌های بریتانیا رو به افزایش بوده است
کد خبر: 417747
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۸ ۰۹:۴۵:۴۰

اعتمادآنلاین| پس از گذشت سه هفته از آغاز به کار مجدد کتابفروشی‌ها در بریتانیا، آمار فروش کتاب بخصوص در حوزه کتاب‌های جنایی با افزایش مواجه شده است.

در طول هفته گذشته، 32.6 میلیون نسخه کتاب چاپی به ارزش 32.6 میلیون پوند به فروش رسید که این آمار نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته با 21 درصد افزایش همراه بوده است.

طبق آمار ارائه شده توسط «نیلسن»(وبسایت بررسی آمار فروش کتاب‌ها)، با به فروش رفتن حدود 11 میلیون نسخه کتاب به ارزش 94 میلیون پوند، آمار فروش در سه هفته اخیر نیز نسبت به همین بازه زمانی در سال 2019 افزایش 19 درصدی داشته است.

آمار فروش آثار جنایی نیز در دو هفته اخیر نسبت به سال گذشته با رشد همراه بوده است. با تبدیل شدن ژانر جنایی به محبوب‌ترین ژانر مخاطبان بریتانیایی، فروش آثاری همچون «ماه آبی» نوشته «لی چایلد»(جدیدترین جلد از سری داستان‌های شخصیت «جک ریچر») با استقبال مواجه شد.

نتایج تحقیق جدید وبسایت «نیلسن» که با شرکت هزار فرد بزرگسال صورت گرفته بود نشان داد، آمار مطالعه بریتانیایی‌ها در طول قرنطینه افزایش داشته است.

بریتانیایی‌ها پیش از بیست و سوم مارس به طور میانگین در طول هفته 3.4 ساعت مطالعه می‌کردند، اما در آغاز ماه «می» 2.7 ساعت دیگر به میانگین ساعات مطالعه هفتگی بریتانیایی‌ها اضافه شد.

با اینکه «نیلسن» به دلیل تعطیلی کتابفروشی‌ها قادر به ارائه آمار دقیق فروش سه ماهه دوم سال نیست اما «بوکسلر» فروش کلی کتاب در این بازه را نسبت به سال گذشته با 11 درصد کاهش اعلام کرده است.

اما با بازگشایی کتابفروشی‌ها در هفته نخست آمار فروش نسبت به سال گذشته 31 درصد افزایش داشته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها