کد خبر: 417797
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۸ ۱۱:۴۷:۰۸
| |

خواندن سرود معترضان در مدارس هنگ کنگ ممنوع شد

مقام‌های هنگ‌کنگی امروز (چهارشنبه) دانش‌آموزان مدارس را از خواندن سرود "افتخار هنگ‌کنگ" که سرود غیررسمی جنبش معترضان دموکراسی‌خواه محسوب می‌شود، منع کردند؛ این اقدام ساعاتی پس از راه‌اندازی مقر امنیت ملی پکن در این دولت‌شهر انجام شد.

خواندن سرود معترضان در مدارس هنگ کنگ ممنوع شد
کد خبر: 417797
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۸ ۱۱:۴۷:۰۸

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری رویترز، قانون امنیتی جدید در هنگ‌کنگ این دولت‌شهر تحت امر چین را ملزم می‌کند تا "آموزش امنیت ملی در مدارس و دانشگاه‌ها را از طریق سازمان‌های اجتماعی، رسانه‌ها و اینترنت" ارتقا دهد.

ممنوعیت این سرود در مدارس، نگرانی‌ها درباره اجرای قوانین امنیت ملی جدید و مخدوش شدن بیشتر آزادی‌ها در این دولت‌شهر چین را به وجود آورده است. مقام‌ها همچنین شعارهای اعتراضی را با اجزای این قوانین جدید ممنوع اعلام کردند.

وزیر آموزش هنگ‌کنگ در پاسخ به سوال یکی از قانونگذاران گفت که محصلان نباید در بایکوت کلاس‌ها، سر دادن شعارها، تشکیل زنجیره انسانی یا خواندن آهنگ‌هایی که حاوی پیام‌های سیاسی هستند، شرکت کنند.

به گفته او، سرود افتخار هنگ‌کنگ حاوی پیام‌های سیاسی قدرتمند است و با تحولات سیاسی و اجتماعی، خشونت و حوادث‌ غیر قانونی که برای ماه‌ها ادامه داشت، مرتبط بود. وزیر آموزش هنگ‌کنگ گفت: مدارس نباید اجازه خواندن یا پخش این سرود را به دانش‌آموزان بدهد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها