گزارش «اعتمادآنلاین» از وضعیت تیم‌های شهرستانی فوتبال ایران:

لیگ برتر| از اعتصاب در مسجدسلیمان تا تهدید تراکتور

استقلال درگیر کروناست و بازی هفته قبل آنها برابر پارس جنوبی لغو شد. حالا آنها باید در هفته بیست و چهارم به مصاف تراکتور بروند، هرچند بعید به نظر می‌رسد این دیدار برگزار شود.

لیگ برتر| از اعتصاب در مسجدسلیمان تا تهدید تراکتور
کد خبر: 417874
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۰ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| لیگ برتر این روزها درگیر کروناست. لیگ برتر نوزدهم دیر آغاز شد و از همان ابتدا حواشی زیادی داشت و حالا با گسترش ویروس کرونا در میان بازیکنان تیم‌ها حواشی بیشتری هم پیدا کرده است. علاوه بر باشگاه استقلال که تعداد زیادی از بازیکنانش درگیر کرونا شده‌اند، در لیگ برتر تیم‌های دیگری هم هستند که با این ویروس دست به گریبان‌اند. شاهین بوشهر تازه‌ترین تیم لیگ برتر است که تست کرونای یکی از بازیکنانش مثبت شده است.

استقلال

شاهین بوشهر و تستی که مثبت شد

جواب سومین مرحله از تست PCR اعضای تیم شاهین بوشهر اعلام شده و یک نفر از بازیکنان این تیم به ویروس کرونا مبتلا شده است.

خدا کرم ایزدپناه سرپرست تیم شاهین شهرداری بوشهر گفته است: «بازیکن مورد نظر تقریباً از 10 روز قبل علائم داشت که بلافاصله با تصمیم کادر پزشکی و قبل از بازی با تیم نفت مسجدسلیمان از تمرین تیمی جدا شد و با انجام تست‌های لازم به قرنطینه خانگی رفت، هم‌اکنون نیز دوران انتهایی قرنطینه خود را پشت سر می‌گذارد و با انجام تست مجدد و تایید سلامت، این بازیکن به تمرینات ملحق خواهد شد.»

بنابراین، طبق گفته سرپرست تیم شاهین، بازیکن مبتلا به ویروس کرونا در 2 بازی اخیر این تیم و همچنین در تمرینات و اردوها حضور نداشته و اکنون هم شرایطش رو به بهبود است.

شاهین بوشهر

سایپا و صحبت درباره کرونا

تیم فوتبال سایپا هفته گذشته دست به کار بزرگی زد و سپاهان را در اصفهان متوقف کرد تا هم راه را برای قهرمانی پرسپولیس هموار کند هم خودش را امیدوار به ماندن در لیگ برتر. در این بین اما گویا ویروس کرونا بیشتر از فوتبال روی این تیم تاثیر گذاشته است. ابراهیم صادقی، مربی سایپا، بعد از تساوی برابر سپاهان درباره شیوه ویروس کرونا در میان بازیکنان فوتبال گفته است: «در 2 روز گذشته به جای صحبت درباره بازی با سپاهان، با بازیکنان درباره همین موضوع حرف می‌زدیم. همه بازیکنان در تیم‌های مختلف استرس دارند و این روی کارشان تاثیر می‌گذارد. امیدوارم که تصمیم خوبی گرفته شود.»

ابراهیم صادقی، سرمربی تیم فوتبال سایپا

دعوای صنعت نفت و نساجی بالا گرفت

صنعت نفت آبادان، در هفته بیست و چهارم لیگ برتر، میزبان نساجی مازندران است. با شیوع گسترده کرونا در استان خوزستان، مدیران نساجی اطلاع دادند که در آبادان به مصاف این تیم نمی‌روند و سازمان لیگ باید این بازی را در یک ورزشگاه بی‌طرف برگزار کند. این صحبت‌های مدیران نساجی با واکنش تند مدیران صنعت نفت آبادان مواجه شد.

علی عیسی‌زاده، مدیرعامل باشگاه صنعت نفت، درباره درخواست باشگاه نساجی مبنی بر تغییر محل دیدار با صنعت نفت آبادان می‌گوید: «نمی‌دانم بر چه اساسی این درخواست را داشته‌اند در حالی که تیم ما در آبادان در همین شرایط تمرین می‌کند. مگر خون تیم و بازیکنان نساجی از خون ما رنگین‌تر است که چنین درخواستی کرده‌اند؟ البته هنوز چنین درخواستی کتباً به باشگاه نرسیده است.»

فوتبال ایران

اعتصاب در مسجدسلیمان

تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان که در لیگ نوزدهم عملکرد بسیار خوبی داشته در حالی در رده هشتم جدول لیگ برتر قرار دارد که همچنان با مشکلات بسیاری دست‌وپنجه نرم می‌کند.

نتایج خوب نفتی‌ها با وجود مشکلات مالی و امکاناتی بسیار کم رقم خورده است و حالا بازیکنان نفت که از این شرایط ناراضی‌اند گفته‌اند اگر مشکلات مالی حل نشود، دیگر در تمرینات حضور پیدا نخواهند کرد، که این اتفاق رخ داد و نفتی‌ها در 17 تیرماه دست به اعتصاب زدند.

حسین پاشایی، مربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان، درباره اعتصاب بازیکنان این تیم توضیح می‌دهد: «تیم ما حدود 6 ماه است که پولی دریافت نکرده و بازیکنان به دنبال دریافت مطالبات خود هستند و طبیعی است که اعتراضی هم در این خصوص صورت بگیرد. اینجا منطقه محرومی است و مردم از لحاظ امکانات همه چیزشان را از دست داده‌اند و هیچ اعتراضی هم ندارند.»

نفت مسجد سلیمان

تراکتور مقابل استقلال بازی نمی‌کند

استقلال درگیر کروناست و بازی هفته قبل آنها برابر پارس جنوبی لغو شد. حالا آنها باید در هفته بیست و چهارم به مصاف تراکتور بروند، هرچند بعید به نظر می‌رسد این دیدار برگزار شود. ساکت الهامی، مربی تراکتور، اعلام کرده تا بازی عقب‌افتاده استقلال برابر پارس جنوبی برگزار نشود تراکتور هم مقابل استقلال بازی نخواهد کرد.

تراکتورسازی

او می‌گوید: «اکنون تیم ما در شرایط خوبی است و آنها کلی مصدوم دارند، ولی این را بگویم که تا زمانی که بازی‌ها برابر نشود ما به میدان نخواهیم رفت؛ یعنی استقلال باید اول با پارس جم بازی کند و چهار پنج روز بعدش با ما بازی کند. الان 2 رقیب ما در کورس سهمیه بازی نکرده‌اند، ما چطور بدون اطلاع از نتیجه آنها به میدان برویم؟ این اجحاف در حق تیم ما نیست؟»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها