کد خبر: 417876
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۸ ۱۵:۲۶:۴۹
| |

تاثیر موج دوم کرونا بر بازار بورس آسیا

منابع خبری گزارش دادند: همزمان با ادامه نگرانی ها از همه گیری موج دوم کرونا در منطقه آسیا- پاسفیک، بازار سهام این منطقه امروز(چهارشنبه) شاهد افت و خیز و نوسانات متضادی بود که انعکاس دهنده بیم و امیدهای کشورها در روند مقابله با شیوع جدید است.

تاثیر موج دوم کرونا بر بازار بورس آسیا
کد خبر: 417876
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۸ ۱۵:۲۶:۴۹

اعتمادآنلاین| به گزارش شبکه خبری "سی اِن بی سی" ، بازارهای سهام در چین در ادامه روند افزایشی هفته جاری روز چهارشنبه نیز شاهد افزایش ارزش بودند.

شاخص ترکیبی سهام شانگهای با 1.74 درصد افزایش به حدود 3403.44 واحد رسید. سهام "شنژن" نیز با افزایش 1.841 درصدی در پایان معاملات چهارشنبه به حدود 13406.37 واحد رسید.

در هنگ کنگ شاخص سهام "هانگ سنگ" نیز در ساعات پایانی معاملات 0.42 درصد افزایش یافت .

سهام در بازارهای چین در این هفته افزایش شدیدی را تجربه کرد بطوری که سهام ترکیبی شانگهای روز دوشنبه نزدیک به 6 درصد افزایش یافت.

"فرانک تسویی" از مدیران ارشد مالی در شرکت "ولیو پارتنرز" روز چهارشنبه به سی ان بی سی گفت : شگفتی های مثبت زیادی در بازار بوده است و این به تحریک حال و هوای بازار سهام ادامه خواهد داد . وی افزود: به نظر من در کوتاه مدت این احساسات مثبت همچنان عامل محرک عملکرد بازار خواهد بود. این کارشناس در عین حال گفت که سرمایه گذاران باید با احتیاط عمل کنند زیرا مشخص نیست که آیا عوامل بنیادین بازار هم از این روند حمایت می کند یا نه.

با این حال در همین روز بازار سهام در نقاط دیگر منطقه شاهد کاهش ارزش بود. در کشور ژاپن شاخص سهام "نیکی 225" با 0.78 درصد کاهش به 22438.65 واحد رسید و ارزش شاخص سهام "تاپیکس" هم با 0.92 درصد کاهش در پایان معاملات به 1557.23 رسید.

در کره جنوبی شاخص سهام "کوسپی" در پایان معاملات چهارشنبه با کاهش 0.24 درصدی به 2158.88 واحد رسید.

در کشور استرالیا نیز شاخص سهام S&P/ASX200 به 5920.30 واحد رسید که کاهش 1.54 درصدی را نشان می دهد.

یک مقام سازمان جهانی بهداشت روز سه شنبه گفت که اگر تلفات ناشی از کرونا مجددا شروع به افزایش کند جای تعجبی نخواهد بود که این گونه اظهارات انعکاس مستقیمی بر بازارهای مالی جهان از جمله منطقه آسیا- پاسفیک داشته است.

موارد گزارش شده کووید-19 در سطح جهان در ماه ژوئن شدت گرفت اما در عین حال تلفات رو به کاهش بود. مقامات سازمان جهانی بهداشت هشدار می دهند که بین افزایش موارد ابتلا و افزایش تلفات وقفه ای وجود دارد و چند هفته طول می کشد تا افراد مبتلا به ویروس به شدت بیمار شوند یا جان خود را از دست بدهند.

طبق گزارش های رسانه ای، در منطقه آسیا - پاسیفیک افزایش اخیر شمار مبتلایان به کرونا همزمان با اپیدمی جدید بیماری کووید-19موجب شده که برخی کشورها از جمله مقام های ایالت ویکتوریا در استرالیا محدودیت‌های قرنطینه ای برای مدت 6 هفته دیگر اعمال کنند.

منبعک ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها