کد خبر: 417973
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۹ ۰۹:۳۵:۲۹
| |

وزیر امور خارجه ترکیه:

زیر نظر سازمان ملل متحد باید به روند سیاسی در لیبی سرعت ببخشیم

وزیر امور خارجه ترکیه پس از تماس و رایزنی با مقامات انگلیس اعلام کرد که آنکارا و لندن در خصوص حفظ وحدت ملی و تمامیت ارضی لیبی اختلاف نظر ندارند.

زیر نظر سازمان ملل متحد باید به روند سیاسی در لیبی سرعت ببخشیم
کد خبر: 417973
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۹ ۰۹:۳۵:۲۹

اعتمادآنلاین| مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در گفت‌وگو با خبرنگاران پس از تماس‌های رسمی خود با مقامات انگلیس از جمله بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور در لندن اظهار داشت: ترکیه و انگلیس در خصوص حفظ وحدت و تمامیت ارضی لیبی و حل بحران این کشور از راه‌های سیاسی اختلاف نظر ندارند.

وی ادامه داد: زیر نظر سازمان ملل متحد باید به روند سیاسی در لیبی سرعت ببخشیم، ولی دولت مشروع لیبی در خصوص پایداری صلح در این کشور شروط و تردیدها دارد. باید آنها را نیز برآورده کرد. دیگر، نباید این آتش‌بس نقض شود.

چاووش‌اوغلو تصریح کرد: در تماس‌های رسمی با مقامات انگلیس موضوعات از قبیل مقابله با کووید-19، همکاری در زمینه بهداشت، مذاکرات برای توافق تجارت آزاد، روابط اقتصادی و زمینه‌های قابل گسترش روابط دوجانبه پس از برگزیت را مورد بررسی قرار دادیم.

وی در مورد صنعت گردشگری نیز گفت: درباره گردشگری سلامت و همکاری در عرصه صنایع دفاعی گفت‌وگو کردیم. همچنین درباره ناتو، لیبی، سوریه و سایر مسائیل منطقه‌ای رایزنی کردیم.

چاووش‌اوغلو در پاسخ به سوالی درباره روابط دوجانبه پس خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیز گفت: در حال مذاکره برای دست‌یابی به یک توافق تجارت آزاد هستیم. علاوه بر این، راه‌های کاهش تاثیرات توافق آنکارا بر شهروندان‌مان در انگلیس را بررسی و با مقامات مرتبط این کشور در این خصوص مذاکره می‌کنیم.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین خاطرنشان کرد: تعداد دفاتر دیپلماتیک ترکیه در انگلیس را برای ارائه خدمات بشتری برای شهروندان‌ خود در این کشور افزایش می‌دهیم. در این راستا، در حال آمادگی برای گشایش یک سرکنسولگری در شهر منچستر هستیم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها