رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری:

کرونا اجازه برگزاری مسابقات لیگ را نمی‌دهد

رییس فدراسوین دوچرخه‌سواری گفت: قرار بود مسابقات لیگ دهم تیرماه و رقابت‌های قهرمانی کشوری در شهریور برگزار شود اما سایه کرونا مانع برگزاری مسابقات لیگ شده و نمی‌توانیم تصمیمی قطعی در این زمینه بگیریم.

کرونا اجازه برگزاری مسابقات لیگ را نمی‌دهد
کد خبر: 417984
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۹ ۱۰:۰۴:۴۶

اعتمادآنلاین| خسرو قمری، رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری با اشاره به نشست خود با سردار هلاوند رییس هیات دوچرخه سواری ناجا و جانشین پلیس تهران بزرگ اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد نیروی انتظامی برنامه‌ای در خصوص رعایت فاصله یک متر و نیمی و حفظ سرعت مطمئنه از سوی رانندگان در خصوص دوچرخه‌سواران تدوین کند.

وی افزود: همچنین در جلسه هفته گذشته با رییس کمیته ملی المپیک توافق کردیم تا جلسه‌ای نیز با شهردار تهران برگزار کنیم تا در خصوص 2 مشکل نبود زیرساخت‌های لازم و مشکلات فرهنگی درباره حضور دوچرخه‌سواران گفت ‌وگو کنیم. البته ما درخواست‌های دیگری نیز برای توسعه دوچرخه‌سواری داریم که قصد داریم آنها را در دیدار با شهردار تهران مطرح کنیم.

رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: بروشوری را درخصوص توسعه ورزش همگانی و حق تقدم دوچرخه‌سواران و راهبردهای ترافیکی تهیه کرده بودیم و در اختیار وزارت کشور قرار دادیم تا در سراسر کشور منتشر شود. همچنین خیابان اطراف ورزشگاه آزادی را آسفالت کردیم تا با علامت‌گذاری فضای امنی برای دوچرخه‌سواران ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن در نامه‌ای به شهرداری منطقه 22 خواستار رسیدگی به وضع اتوبوس‌های اطراف ورزشگاه شدیم تا بیشتر از این برای دوچرخه‌سواران مزاحمت‌ ایجاد نکنند.

قمری با بیان اینکه تمامی مسابقات آسیایی ما از طریق فدراسیون جهانی در 2020 لغو شد، گفت: میزبانی مسابقات تریال آسیا در آذربایجان نیز از جمله این مسابقات بود. همچنین مسابقات قهرمانی کشوری باید در شهریورماه برگزار شود تا با ارسال نتایج به فدراسیون جهانی امتیاز خوبی کسب کنیم اما با بحران کرونا تکلیف این رقابت‌ها مشخص نیست.

وی یادآور شد: به دنبال برگزاری مسابقات لیگ در دهم تیرماه بودیم و در این زمینه به وزارت ورزش نامه‌ای فرستادیم اما اکنون تکلیف این رقابت‌ها هم مشخص نیست.

رییس فدراسیون دوچرخه‌سواریاضافه کرد: متأسفانه نمی‌توانیم در خصوص برگزاری این مسابقات، عجولانه و احساسی تصمیم بگیریم؛ زیرا اگر ملی‌پوشی در ماده استقامت یا نیمه استقامت دچار کرونا شود، باید برای همیشه با این ورزش خداحافظی کند. نباید دست به کاری بزنیم که برای ما پشیمانی به بار بیاورد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها