رئیس جمهوری عراق:

همگان باید به حاکمیت عراق احترام بگذارند

رئیس جمهوری عراق بر لزوم توقف عملیات‌های نظامی ترکیه در خاک کشورش تاکید کرد.

همگان باید به حاکمیت عراق احترام بگذارند
کد خبر: 417993
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۹ ۱۰:۲۲:۲۰

اعتمادآنلاین| برهم صالح، رئیس جمهوری عراق در دیدار با تعدادی از سفرای کشورهای راه‌های تقویت روابط با کشورهای عربی و توسعه چشم‌اندازهای همکاری در زمینه‌های مختلف با هدف تضمین منافع متقابل را مورد بررسی قرار داد.

برهم صالح در جریان این دیدار خاطرنشان کرد: عراقی مقتدر و دارای حاکمیت، یک پروژه ملی است که از امنیت، ثبات و آرامش جامعه حفاظت خواهد کرد. ثبات عراق یکی از ارکان اصلی ثبات منطقه‌ای به شمار می‌آید.

وی در ادامه افزود: عراق کشوری قدرتمند و تاثیرگذار بر تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی است و همگان باید به حاکمیت آن احترام بگذارند و به منظور ایجاد روابطی پیشرفته مبتنی بر تفاهم مشترک در خصوص برخی از مسائل کنونی، نباید در امور داخلی آن مداخله کرد.

رئیس جمهوری عراق در جریان این دیدار بر اهمیت حمایت از راهکارهای مسالمت‌آمیز برای حل بحران‌ها و تنش‌های منطقه با هدف تقویت امنیت و ثبات تمامی کشورها، تاکید کرد.

رئیس جمهور عراق ضمن تاکید بر لزوم توقف عملیات‌های نظامی ترکیه به خاک عراق ‏و ممانعت از تعرض به حاکمیت آن، از موضع کشورهای دوست و اتحادیه عرب در حمایت از عراق در برابر تداوم نقض‌های ترکیه و نیز حمایت از امنیت و ثبات عراق تشکر و قدردانی کرد.

رئیس جمهور عراق بر لزوم همکاری و هماهنگی مشترک به خاطر دستیابی به راهکارهایی برای مشکلات مرزی میان کشورها از طریق راه‌های دیپلماتیک، رایزنی‌های جدی و همکاری مشترک تاکید کرد.

ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها