«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

گوشی| چطور سلامت باتری گوشی آیفون و اپل‌واچ را بررسی کنیم؟

میزان دوام باتری در گوشی یکی از فاکتورهایی است که خریداران تلفن‌های هوشمند به آن توجه می‌کنند. اپل برای گوشی و ساعت‌های خود گزینه سلامت باتری را ارائه کرده تا مشتریان بتوانند از سلامت و کارکرد باتری دستگاه خود آگاه شوند.

گوشی| چطور سلامت باتری گوشی آیفون و اپل‌واچ را بررسی کنیم؟
کد خبر: 418169
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۵ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده- گوشی ‌ های هوشمند اپل در سراسر دنیا طرفداران خود را دارند؛ اما جنجال‌هایی را که بر سر کند شدن سرعت گوشی ‌های اپل برپا شد به یاد دارید؟ شرکت اپل سرانجام این مساله را توضیح داد و اعلام کرد که با توجه به سلامت باتری داخل آیفون، این شرکت تصمیم گرفته عملکرد خود را برای جلوگیری از خاموش شدن دستگاه به طور تصادفی و سایر مسائل مربوط به گوشی ارتقا بخشد.

اعتمادآنلاین به نقل از «cnet» گزارش می‌دهد، اپل ویژگی سلامت باتری یا Battery Health را به آیفون اضافه کرد و با این ویژگی نشان داد که باتری آیفون چقدر خوب یا حتی ضعیف عمل می‎‌کند. شما با این گزینه که در گوشی آیفون وجود دارد می‌توانید متوجه شوید که چه زمان باید باتری گوشی‌تان را تعویض کنید. حتی خبرهای بهتری هم در راه است: ابزار بررسی باتری به اپل‌واچ WatchOS 7 خواهد رسید.

در اینجا می‌توانید نحوه اطلاع از ماندگاری باتری آیفون و اپل‌واچ را ببینید:

وضعیت باتری آیفون خود را بررسی کنید

باتری آیفون

مراحل بررسی باتری آیفون شما همان‌طور که وقتی اپل برای اولین بار این ویژگی را در سال 2018 معرفی کرد مثل IOS14 بتا ساده است. این مراحل را در آیفون خود دنبال کنید:

1. تنظیمات را باز کنید.

2. به پایین بروید و گزینه باتری را انتخاب کنید.

3. روی سلامت باتری (Battery Health) ضربه بزنید، در آنجا گزارشی را می‌بینید که نشان می‌دهد درصد سلامت باتری گوشی شما چقدر است. در این قسمت می‌توانید هرگونه اقدام پیشنهادی را که برای بهبود کارایی گوشی پیشنهاد شده انجام دهید.

اگر iOS تشخیص دهد که به باتری جدید احتیاج دارید، نرم‌افزاری که عملکرد آن را کند می‌کند، شروع به کار می‌کند. برنامه بهداشت باتری همچنین تعویض آن را توصیه می‌کند، کاری که می‌تواند تا 80 دلار هزینه داشته باشد.

از کجا می‌توانید ابزار سلامت باتری را در اپل‌واچ خود پیدا کنید

باتری اپل واچ

برای مرور وضعیت باتری خود باید WatchOS 7 را نصب کنید. اگر حساب برنامه‌نویسی ندارید، اپل یک بار برنامه بتا عمومی را برای اپل‌واچ در ماه جولای ارائه می‌کند یا اینکه می‌توانید تا انتشار رسمی این نسخه تا همین پاییز صبر کنید.

1. تنظیمات را باز کنید.

2. پایین بروید و روی باتری ضربه بزنید.

3. روی سلامت باتری ضربه بزنید.

در صفحه بعد درصدی را مشاهده می‌کنید که نشان می‌دهد باتری شما چقدر سالم است و همچنین هرگونه مشاوره‌ای در مورد چگونگی بهبود آن ارائه می‌کند.

یادداشتی کوتاه درباره بهینه‌سازی شارژ باتری

به احتمال زیاد هنگام مشاهده صفحه سلامت باتری در ساعت یا گوشی آیفون خود گزینه روشن یا خاموش کردن شارژ باتری بهینه‌شده (Optimized Battery Charging) را مشاهده کرده‌اید. ما پیشنهاد می‌کنیم که آن را روشن کنید تا به عمر کلی باتری شما کمک کند و از تخریب آن جلوگیری کند.

هنگامی که این گزینه روشن باشد شما متوجه روال شارژ می‌شوید و به جای اینکه سریع دستگاه را 100 درصد شارژ کنید و آن را شبانه‌روز به برق بزنید، دستگاه 80 درصد شارژ می‌شود و این میزان را تا قبل از اینکه به طور معمول دستگاه خود را از شارژر جدا کنید، یعنی وقتی شارژ کامل شود، نگه می‌دارد. شارژ بهینه‌شده باتری، مدت‌زمان شارژ کامل باتری را محدود می‌کند و این مساله ممکن است با گذشت زمان برای سلامت باتری مضر باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها