کد خبر: 418173
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

اپل‌واچ با قابلیت‌های جدید خود میزان تناسب اندام شما را اندازه‌گیری می‌کند

شرکت اپل همیشه تلاش می‌کند با ارائه قابلیت‌های منحصربه‌فرد روی دستگاه‌های خود به سلامت مشتریانش کمک کند. این شرکت با ارائه برنامه سلامتی (Health App) روی اپل‌واچ میزان سلامت شما را در طول زمان اندازه‌گیری می‌کند.

اپل‌واچ با قابلیت‌های جدید خود میزان تناسب اندام شما را اندازه‌گیری می‌کند
کد خبر: 418173
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۶ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده- اپل واچ با قابلیت‌های جدیدی که به زودی عرضه خواهد کرد می‌تواند پیش بینی کند که شما چقدر سالم یا بیمار هستید و تغییرات بدن‌تان را با افزایش سن مورد بررسی قرار می‌دهد. WatchOS 7 نسخه بعدی نرم‌افزار اپل است که به خاطر ورود به فصل پاییز ویژگی‌های جدیدی را به این ساعت اضافه می‌کند. این ساعت‌ها می‌توانند عکسی فوری از وضعیت جسمی و قلبی عروقی فرد تهیه کنند و به کمک پزشک میزان سلامت یا بیماری شما را تشخیص دهند.

اعتمادآنلاین به نقل از «cnet» گزارش می‌دهد، همان‌طور که در دنیای پزشکی مرسوم است، تحرک یا ظرفیت عملکرد فرد یکی از بهترین شاخص‌های اندازه‌گیری سلامت و طول عمر اشخاص به شمار می‌رود. تحرک افراد با افزایش سن کاهش می‌یابد، اما ممکن است تحت تاثیر عوامل دیگری چون بیماری یا صدمه‌های جسمی نیز قرار گیرد.

دکتر نعمان مشتاق (Nauman Mushtaq)، متخصص قلب و عروق در گروه پزشکی نورث‌وسترن، می‌گوید: «حفظ یا بهبود ظرفیت عملکرد فرد از مهم‌ترین کارهایی است که ما می‌توانیم به عنوان یک پزشک انجام ‌دهیم.» روش‌های زیادی برای بهبود شاخص‌های تحرک فرد وجود دارد که برخی از آنها مثل افزایش سطح فعالیت ساده‌اند و بعضی دیگر ممکن است دربرگیرنده روش‌های پزشکی پیچیده‌تری باشند.

اپل واچ

اپل‌واچ از سنسورهای حرکتی مانند شتاب‌سنج و ژیروسکوپ (گردش‌نما) و الگوریتم‌های پیشرفته برای ارائه یکسری از داده‌های مرتبط با تحرک استفاده خواهد کرد. این موارد عبارت است از: بیشینه VO2 با دامنه پایین (که حداکثر میزان اکسیژن را اندازه‌گیری می‌کند)، میزان سرعت شما در بالا و پایین رفتن از پله‌ها و تخمین مسافتی که در 6 دقیقه می‌توانید پیاده‌روی کنید (آزمایش پیاده‌روی در 6 دقیقه).

سایر داده‌ها مانند اندازه قدم‌ها و زمان (که برای اندازه‌گیری پیاده‌روی شخص مورد استفاده قرار می‌گیرد) توسط آیفون در iOS 14 ردیابی خواهند شد. همه این اطلاعات در قابلیت جدید تحرک (Mobility) در برنامه سلامت (Health App) روی آیفون ظاهر می‌شوند. این گزارش‌ها عطف به ما سبق ندارد، بنابراین فقط بعد از نصب به‌روزرسانی‌ها داده‌های جمع‌آوری‌شده را مشاهده خواهید کرد. ارزش این اطلاعات در این است که به مرور زمان جمع‌آوری می‌شوند و نه فقط طی یک بار مراجعه به مطب پزشک.

هر 2 تست راه رفتن 6 دقیقه‌ای و آزمایش VO2 max باید توسط پزشکان در کلینیک، بیمارستان یا آزمایشگاه مورد ارزیابی قرار گیرند. در آزمایش VO2 max، بیمار ماسکی می‌زند که هنگام استفاده از تردمیل یا دوچرخه سطح اکسیژن را آنالیز می‌کند.

آزمایش سلامت

دکتر جف تیسون، متخصص قلب و عروق و استادیار دانشگاه کالیفرنیا، می‌گوید: «بعید به نظر می‌رسد که شتاب‌سنج و سنسورهای PPG که در اپل‌واچ قرار دارند به تنهایی همه تفاوت‌های ظریف آزمایش‌های پزشکی را ضبط و شناسایی کنند؛ به همین دلیل نباید جانشینی برای آزمایش‌های پزشکی قلمداد شوند.» او می‌افزاید: «اما اگر این ابزار تایید شد و با خطای کم کار کرد، می‌تواند برای تعداد زیادی از افراد و بدون استفاده از تجهیزات پیچیده بسیار ارزشمند باشد.»

حتی پس از آنکه WatchOS 7 در اواخر سال جاری میلادی به کاربران ارائه شود، ممکن است مدتی طول بکشد تا این معیارها به طور گسترده به جای آزمایش‌های موجود توسط جامعه پزشکی مورد پذیرش واقع شوند. 2 سال طول کشید تا سازمان غذا و داروی آمریکا ویژگی ECG در اپل‌واچ را که برای نظارت از راه دور بیمار بود تایید کند. پیش‌بینی می‌شود نسخه عمومی WatchOS 7 در پاییز امسال به همراه iOS 14 برای آیفون عرضه شود. این ویژگی‌ها فقط مختص اپل‌واچ سری سه یا بالاتر خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها