ترامپ محکومیت راجر استون را لغو کرد

رئیس‌جمهوری آمریکا تنها چند روز پیش از آغاز دوران محکومیت راجر استون مشاور سابق ستاد انتخاباتی خود، دستور عفو وی را صادرکرد.

ترامپ محکومیت راجر استون را لغو کرد
کد خبر: 418322
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۱ ۱۰:۱۵:۳۶

اعتمادآنلاین| به گزارش امروز (شنبه) شبکه بی بی سی، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از اجرای محکومیت زندان راجر استون از چهره های سیاسی بدنام و گرداننده پشت صحنه افشای اطلاعات علیه هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری 2016میلادی آمریکا، جلوگیری کرد.

ترامپ که بارها از محکوم شدن استون انتقاد کرده و این تصمیم را ناعادلانه خوانده بود، به فاصله چند روز مانده به آغاز محکومیت زندان مشاور سابق خود، با استفاده از اختیارات ریاست جمهوری دستور عفو او را صادر کرد.

پیشتر درخواست تاخیر اجرای این حکم از سوی استون به بهانه شیوع کرونا با مخالفت دادگاه تجدیدنظر در واشنگتن مواجه شده بود.

استون از چهره های منفور نزدیک به ترامپ، ششمین مشاوری است که در جریان تحقیقات «رابرت مولر» بازرس ویژه در خصوص مداخله احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری گذشته دادگاهی و محکوم شده است.

با این حال ترامپ با اقدام خود در برابر دستگاه قضایی ایالات متحده قد علم کرده و آن را نادیده گرفت. در بیانیه ای که در همین رابطه از سوی کاخ سفید منتشر شده آمده است: راجر استون قربانی ماجرای قلابی روسیه و تلاش‌ جانح چپ و متحدانش شده که سال‌هاست در میان رسانه‌ها رخنه کرده‌اند و به دنبال تضعیف ریاست جمهوری ترامپ هستند.

در دادگاه رسیدگی به اتهامات استون، پنج مورد اظهاریه کذب وی درباره ارتباطش با وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس و بنیان‌گذار آن «جولیان آسانژ» مورد استناد قرار گرفته است. طبق کیفرخواست، راجر استون در تابستان سال 2016 یعنی چند ماه پیش از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات با «مقامات ارشد» کارزار انتخاباتی وی در تماس بوده و به آنها وعده انتشار اطلاعاتی علیه هیلاری کلینتون توسط ویکی‌لیکس را داده است.

وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس هزاران ایمیل هک شده از حزب دموکرات آمریکا را در روزهای منتهی به انتخابات سال 2016 منتشر کرد. هیلاری کلینتون علت باخت خود در انتخابات را از جمله انتشار این ایمیل‌ها عنوان کرده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها