کد خبر: 418349
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۱ ۱۱:۴۱:۲۹
| |

پیشنهاد نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

صندوقی برای کمک هزینه‌هایی ازدواج جوانان تشکیل شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ارزیابی فضای جلسه بررسی اعتبارنامه تاجگردون اظهار کرد: به دلیل اینکه درگیر کار دیگری بودم، در فضای اعتبارنامه ایشان نبودم،حتی بخشی از این جلسه را خارج از صحن مجلس بودم.

صندوقی برای کمک هزینه‌هایی ازدواج جوانان تشکیل شود
کد خبر: 418349
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۱ ۱۱:۴۱:۲۹

اعتمادآنلاین| با خط خوردن نام تاجگردون از فهرست نمایندگان مجلس یازدهم، برخی ابهامات در رابطه با وی و حواشی ایجاد شده در رابطه با اعتبارنامه تاجگردون باقی مانده است.

نماینده برکنارشده گچساران در مصاحبه با روزنامه شرق که قبل از ردشدن اعتبارنامه‌اش در مجلس یازدهم انجام داده بود، در واکنش به جابه جا شدن ردیف‌های بودجه در مجالس گذشته توسط وی که ریاست کمیسیون برنامه و بودجه را برعهده داشته است، این صحبت‌ها را فضاسازی رسانه‌ای دانست و گفت:« اولین خبرگزاری که شروع به تولید محتوا علیه من کرد، فارس بود. هیچ‌کس در مجلس نمی‌دانست من به خبرگزاری فارس پول می‌دهم؛ اما خبرگزاری فارس که این را می‌داند. اگر این استدلال درست بود که خبرگزاری فارس یا مهر نباید علیه من کار می‌کردند؛ چراکه اینها از ردیف‌هایی که فقط من می‌دانم، پول می‌گیرند. این حرف‌ها چیست؟ من این حرف‌ها را توهین می‌دانم؛ البته نه توهین به خودم، بلکه به جمهوری اسلامی.»

در واکنش به صحبت‌های تاجگردون، «نظام‌الدین موسوی»، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، که پیش از این مدیر عامل خبرگزاری فارس بوده، ضمن رد صحبت‌های تاجگردون به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: خبرگزاری فارس هیچ‌وقت بودجه رسمی دریافت نکرده است حداقل تا زمانی که من در این خبرگزاری بودم، و هیچ‌وقت بودجه رسمی دارای سرفصل در بودجه رسمی کشور نداشت، شاید در مقاطعی مانند بسیاری از رسانه‌ها، خبرگزاری فارس از یارانه‌ای که وزارت ارشاد می‌داده، استفاده می‌کرده که بعد هم از حدوداً سال 93 به بعد هم یارانه مذکور به خبرگزاری فارس داده نشد.

نماینده مردم تهران در مجلس در خصوص دریافت وام دویست میلیون تومانی از طرف نمایندگان تهران تصریح کرد: در همه دوره‌های مجلس یک کمک هزینه برای مسکن در غالب خانه سازمانی و یا وجهی به نمایندگان داده می‌شد که در دوره قبل 250 میلیون تومان بوده است که در این دوره 200میلیون به نمایندگان دادند.


برخی از نمایندگان بیش از دویست میلیون حق مسکن دریافت کرده اند/ با دویست میلیون تومان هم نمی توانیم مسکن تهیه کنیم/ حقوق نماینده ها با توجه به تورم، نگاه کاهشی دارد


موسوی ادامه داد: بسیاری از نمایندگان تهران براساس پیشنهادی صندوقی برای کمک هزینه‌هایی برای ازدواج جوانان و مواردی از این قبیل، تشکیل دادند که مبلغ مذکور در این صندوق استفاده شود. این امر متعارفی بوده که برای نماینده است که جزو حقوق نماینده محسوب نمی‌شود بلکه در دسته‌های هزینه‌های جاری محسوب می‌شود که هر سازمان و تشکیلاتی دارد.

این عضو کمیسیون اصل 90 در پاسخ به اینکه با مشخص شدن اعضای کمیسیون‎ها، در حال حاضر چه برنامه‌ای در دستور کار مجلس قرار دارد؟ اظهار کرد: در حال حاضر برنامه‌های مجلس بر روی مواردی نظیر معیشتی و مشکلات اقتصادی مردم متمرکز است. لذا از اولین دستورات مجلس در روزهای آینده طرح‌های مربوط به مسکن است. در این زمنیه نمایندگان طرح کوتاه مدت که مربوط به اصلاح قانون مالیات بر خانه‌های خالی است، را آماده کردند که ارائه شده است.

موسوی در واکنش به طرح سوال از رئیس‌جمهور افزود: به این صورت نیست، طرحی که اکثریت نمایندگان امضاء کردند، سوال از رئیس‌جمهور است البته بحث استیضاح او توسط برخی از نمایندگان مطرح شده است اما موردی که اولویت دارد، سوال از رئیس‌جمهور است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: استیضاح شرایط خاصی دارد و باید شرایط عمومی کشور را سنجید. ممکن است در این راستا تعدادی از نمایندگان، طرحی هم امضا کنند اما اینکه کلیت مجلس با استیضاح موافق باشند، نیاز به عبور از مراحلی دارد.

موسوی تصریح کرد: در واقع فضای کلی مجلس بر روی سوال از رئیس‌جمهور تاکید دارد و بحث استیضاح او در این مقطع جدی نیست.

او در ارزیابی فضای جلسه بررسی اعتبارنامه تاجگردون اظهار کرد: به دلیل اینکه درگیر کار دیگری بودم، در فضای اعتبارنامه او نبودم، حتی بخشی از این جلسه را خارج از صحن مجلس بودم.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها