تمرین نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی لغو خواهد شد؟

بنا بر گفته برخی منابع، کره جنوبی و آمریکا بعد از به تعویق انداختن تمرین نظامی سالانه فصل بهار، ظاهراً بسیار محتمل است که یک تمرین نظامی مشترک بزرگ دیگر را به دلیل شیوع ویروس کرونا در مقیاس کوچک‌تری انجام داده یا حتی از انجام آن صرف‌نظر کنند.

تمرین نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی لغو خواهد شد؟
کد خبر: 418394
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۱ ۱۳:۲۹:۵۲

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری "یونهاپ" کره جنوبی، این ترس وجود دارد که لغو مکرر تمرینات سالیانه بر وضعیت مبارزه مشترک دو کشور و نیز برنامه‌ کره جنوبی برای به عهده گرفتن کنترل عملیاتی از نیروهای آمریکایی‌ تأثیر بگذارد.

یک مقام وزارت دفاع کره جنوبی اظهار کرد: هر دو طرف به اجرای تمرین تابستان به نحوی که برنامه‌ریزی شده نیاز دارند و ما مشاوره درباره این مسئله را ادامه داده‌ایم. اما همه‌چیز به خاطر شرایط بیماری کووید 19، ممکن است تغییر کند.

سئول و واشنگتن عموماً سالی دو مرتبه -حول و هوش ماه مارس و اوت-تمرینات نظامی مشترک بزرگی را انجام می‌دهند؛ اما تمرین سالانه فصل بهار را به خاطر کووید 19 به تعویق انداخته و تاکنون نیز با توجه به ادامه‌دار شدن این بحران سلامت، برگزار نکرده‌اند.

آمریکا و کره جنوبی هنوز برنامه و جزئیاتی درباره تمرین پیش رو، معین نکرده‌اند.

یک منبع در این باره گفته است: با توجه به اینکه آمریکا هنوز اقدامی در رابطه با اعزام سربازان مورد نیاز برای تمرین به کره جنوبی انجام نداده، فشار آوردن برای انجام تمرین به صورت عادی، عملاً غیرممکن به نظر می‌رسد.

وی افزود: اکثر اعضای آمریکایی که برای تمرین نظامی مجهز شده‌اند، جزو نیروهای ذخیره هستند؛ به این معنی که دارای مشاغل خودشان هستند. قرار دادن چند هفته‌ای آن‌ها در انزوا، هیچ آسان نیست. تطابق یا لغو برنامه، یک گزینه محتمل به نظر می‌رسد.

تمام بازدیدکنندگان خارجی کره جنوبی ملزم هستند به خاطر ویروس کرونا، خود را به مدت دو هفته قرنطینه کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها