کد خبر: 418446
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۱ ۱۵:۲۹:۴۷
| |

اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس برای آغاز فعالیت کمیسیون تخصصی مجلس

نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت تشکیل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اظهار داشت: با توجه به اینکه تنها 8 نماینده برای عضویت در کمیسیون قضایی و حقوقی اعلام آمادگی کردند بنابراین جلسات این کمیسیون به دلیل به حد نصاب نرسیدن تاکنون برگزار نشده است.

اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس برای آغاز فعالیت کمیسیون تخصصی مجلس
کد خبر: 418446
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۱ ۱۵:۲۹:۴۷

اعتمادآنلاین| نماینده مردم رباط‌کریم از اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس برای آغاز فعالیت کمیسیون قضایی و حقوقی با عضویت 8 نماینده خبر داد.


حجت‌الاسلام حسن نوروزی، نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت تشکیل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اظهار داشت: با توجه به اینکه تنها 8 نماینده برای عضویت در کمیسیون قضایی و حقوقی اعلام آمادگی کردند بنابراین جلسات این کمیسیون به دلیل به‌حدنصاب‌نرسیدن تاکنون برگزار نشده است.

وی در همین راستا افزود: بنابراین برای حل این مسئله احتمال اصلاح تبصره (یک) ماده 38 آیین‌نامه داخلی مجلس وجود دارد که بر اساس آن کمیسیون قضایی با 8 نماینده یعنی با حداقل نصاب تشکیل و اداره شود تا در مرحله دوم انتخابات (شهریور ماه) از نمایندگانی که به مجلس راه پیدا می‌کنند برای عضویت در کمیسیون استفاده شود.

نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس با بیان اینکه طبق آیین‌نامه داخلی مجلس کمیسیون‌های تخصصی حداقل با 19 و حداکثر 23 نماینده تشکیل می شوند، ادامه داد: بنابراین اصلاح ماده 38 پس از تصویب در کمیسیون تدوین آیین‌نامه باید به تصویب نمایندگان در جلسه علنی نیز برسد.

حجت‌الاسلام نوروزی، با اعلام اینکه همه کمیسیون‌ها به حد نصاب 19 نفر رسیده‌اند و تنها کمیسیون قضایی و حقوقی به حد نصاب نرسیده است که در شرایط فعلی مصوبات آن قانونی نیست، بیان داشت: همچنین برای حل این مشکل احتمال دارد با تصمیم هیات‌رئیسه قوه مقننه نمایندگانی از سایر کمیسیون‌ها به عضویت در کمیسیون قضایی و حقوقی تشویق شوند.

محمدحسین فرهنگی، سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس گفته بود که همه کمیسیون‌ها به حد نصاب رسیده‌اند و تنها کمیسیون قضایی و حقوقی به حد نصاب نرسیده است به همین دلیل مصوبات آن قانونی نیست و برای اینکه جلسات این کمیسیون بدون رسیدن به حد نصاب رسمیت داشته باشد، طرحی دوفوریتی برای اصلاح تبصره یک ماده 38 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تدوین شده است.

حجت‌الاسلام حسن نوروزی، نماینده رباط‌کریم و بهارستان، سیدمحمد موحد نماینده کهگیلویه، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر، موسی غضنفرآبادی نماینده بم، حسن محمدیاری نماینده تالش، سلمان اسحاقی نماینده مردم قائنات، حسن همتی نماینده شاهیندژ و سیدکاظم دلخوش اباتری نماینده صومعه‌سرا ازجمله نمایندگانی هستند که تاکنون نسبت به عضویت در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اعلام آمادگی کردند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها