کد خبر: 418473
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۱ ۱۶:۵۸:۰۰
| |

تصمیم‌گیری غیرکارشناسانه امواج بعدی همه‌گیری کرونا را در پی داشته است

یک فعال سیاسی گفت: هیچ ملاحظه‌ای از ترجیح سیاست و انتخابات گرفته تا درآمد و اقتصاد و یا برگزاری آزمون‌های سراسری و برنامه آموزشی مدرسه و دانشگاه نباید در برابر «اولویت سلامت انسان» قرار گیرد.

تصمیم‌گیری غیرکارشناسانه امواج بعدی همه‌گیری کرونا را در پی داشته است
کد خبر: 418473
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۱ ۱۶:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| مصطفی معین، فعال سیاسی گفت: هیچ ملاحظه‌ای از ترجیح سیاست و انتخابات گرفته تا درآمد و اقتصاد و یا برگزاری آزمون‌های سراسری و برنامه آموزشی مدرسه و دانشگاه نباید در برابر "اولویت سلامت انسان" قرار گیرد.

فعال سیاسی و وزیر اسبق وزارت علوم در دوران اصلاحات در یادداشتی با عنوان «امواج کرونا/ سلامت دانشجویان!؟" نوشت: بی‌تردید برخورداری از "زندگی سالم" حق اساسی همه شهروندان و حفظ و تامین آن مهم‌ترین وظیفه هر حکومتی است.

هیچ ملاحظه‌ای از ترجیح سیاست و انتخابات گرفته تا درآمد و اقتصاد و یا برگزاری آزمون‌های سراسری و برنامه آموزشی مدرسه و دانشگاه نباید در برابر "اولویت سلامت انسان" قرار گیرد.

هر گونه تصمیم‌گیری غیرکارشناسانه و شتاب‌زده و یا بدون توجه به نقش محوری انسان سالم در توسعه، می تواند امواج بعدی همه‌گیری کرونا را در پی داشته، تلفات انسانی، و خسارات اجتماعی و اقتصادی و امنیتی جبران‌ناپذیری را برای کشور به همراه داشته باشد.

نقش و مسئولیت اصلی و مشترک در این تصمیم‌گیری و پاسخگوئی نسبت به پیامدهای بهداشتی، روانی، اجتماعی و آموزشی آن برعهده وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و نیز کمسیون‌های آموزش و بهداشت مجلس شورا خواهد بود.

هم‌اکنون 19 استان کشور در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارند و لذا ضروری است که ستاد ملی مبارزه با کرونا با اصل قرار دادن حفظ "سلامت دانش آموزان، دانشجویان و خانواده‌های آنان"، در اسرع وقت به درخواست گروه‌های کثیری از داوطلبان کنکور سراسری و آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی درباره به عقب افتادن آزمون‌ها رسیدگی و نتیجه را با دلایل شفاف علمی و منطقی اعلان کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها