80 درصد مبتلایان به کرونا در ژاپن از جوانان هستند

 تازه ترین اعلام وزارت بهداشت ژاپن نشان می دهد که نزدیک به 80 درصد از کسانی که در این کشور بتازگی کرونا گرفته اند، جوان هستند.

80 درصد مبتلایان به کرونا در ژاپن از جوانان هستند
کد خبر: 418516
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۲ ۰۷:۱۴:۳۹

اعتمادآنلاین| تنها در شهر توکیو پایتخت ژاپن در روز گذشته /شنبه/ 243 نفر به کرونا مبتلا شدند که یک رکورد جدید در افزایش شمار بیماران کرونایی در این کشور محسوب می شود.

«یوشی هیده سوگا» سخنگوی کابینه ژاپن هم در مصاحبه ای با خبرنگاران اعلام کرد که نزدیک به 80 درصد از کسانی که در شهر به کرونا مبتلا شده اند جوانان بین 20 تا 30 سال هستند.

بررسی های دولت و وزارت بهداشت ژاپن نشان می دهد که اغلب مبتلایان از کسانی هستند که با مکان های تفریحی و سالن های پذیرایی مرتبط هستند برای نمونه 12 نفر از کارکنان یک قهوه خوری در توکیو به کرونا مبتلا شده اند.

آنطور که آمارهای رسمی نشان می دهد در ژاپن تاکنون بیش از 20 هزار نفر به کرونا مبتلا شده اند و 980 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده اند شمار فوتی های این کشور به نسبت بسیاری از کشورهای مبتلای دیگر به کرونا بسیار پایین است.

آخرین بار در روز 17 آوریل /29 فروردین/ بود که اعلام شد در توکیو 206 نفر به کرونا مبتلا شده اند و رسانه های ژاپن افزایش ناگهانی شمار مبتلایان را بازگشت بحران به توکیو نامگذاری کرده اند.

یوکو تسوکاماتو از دانشگاه علوم پزشکی هوکایدو می گوید: به نظر می رسد که جوانان بیماری کرونا را جدی نگرفته اند بسیاری از آنها فکر می کنند چون جوان هستند به این ویروس مبتلا نمی شوند این یک ذهنیت کاملا نادرست است.

او افزود: همین دلایل باعث می شود تا آنها حتی از زدن ماسک هم خودداری کنند و این می تواند باعث تشدید بحران کرونا در ژاپن و شیوع بیشتر آن بشود البته برخی هم نمی خواهند مشتریان را ناراحت کنند و همین را بهانه ای برای نزدن ماسک کرده اند.

دولت محلی توکیو اما دست به یک اقدام ابتکاری زده است مبنی بر اینکه هر موسسه تفریحی و مکان هایی از این قبیل مانند باشگاه های شبانه در صورتی که خودشان اقدام به تعطیلی برای 10 روز کنند می توانند از دولت 4 هزار و 664 دلار دریافت کنند.

با این حال دولت ژاپن به دنبال آن است باوجود افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در نقاط مختلف این کشور از جمله پایتخت، محدودیت های مربوط به برگزاری رویدادهای بزرگ را کاهش دهد و تعداد مجاز شرکت کنندگان در هر رویدادی را از هزار به پنچ هزار نفر افزایش دهد موضوعی که می تواند باعث افزایش شمار مبتلایان شود.

شمار کل مبتلایان کرونا در پایتخت ژاپن به 7 هزار نفر رسیده است که معادل یک سوم از کل مبتلایان کرونایی کشور است.

همزمان با ابتلای 61 تن از سربازان یک پایگاه هوایی آمریکا در اوکیناوا به ویروس کرونا از هفته گذشته، دو پایگاه دریایی ارتش این کشور در این منطقه قرنطینه شده اند.

مقامات دولت محلی گفته اند این سربازان بین روزهای سه‌شنبه تا شنبه در ایستگاه هوایی دریایی آمریکا در فوتنما و کمپ هانسن به کرونا مبتلا شده و دو پایگاه نیز بسته شده است.

پیش از این گزارش هایی از برگزاری جشن روز استقلال توسط سربازان آمریکایی در سواحل ژاپن بدون رعایت پروتکل های بهداشتی گزارش شده بود که تصور می شود منشا ابتلا به کرونا همین جشن ها باشد که حتی موجب اعتراض و شکایت مردم ژاپن از آنها نزد پلیس شده بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها