آموزش نیروهای اطفای حریق بعد از مرگ 5 فعال محیط‌زیست

پس از دست رفتن جان هفت نیروی اطفای حریق، سرپرست دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان جنگل‌ها از برگزاری کلاس‌های آموزشی برای نیروهای داوطلب و سایر افرادی که در عملیات اطفای حریق‌های جنگلی مشارکت می‌کنند، خبر داد.

آموزش نیروهای اطفای حریق بعد از مرگ 5 فعال محیط‌زیست
کد خبر: 418525
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۲ ۰۷:۳۷:۵۷

اعتمادآنلاین| حسین میرزایی با اشاره به اینکه سازمان جنگل‌ها بر اساس سند اقدام یکساله قرار است که در 150 هزار نفر روز (واحد آموزش) برای افرادی که با منابع طبیعی در ارتباط هستند از جمله بهره‌برداران، مجریان طرح‌های مرتعداری و همیاران طبیعت کلاس‌های آموزشی برگزار کند، اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع اطفای حریق از این تعداد 20 هزار نفر روز فقط در زمینه اطفای حریق آموزش خواهند دید.

وی با بیان اینکه سازمان جنگل‌ها دو مرکز آموزشی در کشور دارد، تصریح کرد: بخشی از این کلاس‌ها به‌صورت مجازی و بخشی دیگر به‌صورت عملی در عرصه‌های طبیعی برگزار می‌شود چراکه بخشی از مهارت‌های اطفا از جمله نحوه استفاده از آتش‌بُر و دمنده باید به‌صورت میدانی آموزش داده شود. از سوی دیگر با توجه به شیوع بیماری کووید 19 در کشور آموزش‌های حضوری در فضای باز و با رعایت نکات بهداشتی برگزار خواهد شد.

سرپرست دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان جنگل‌ها ادامه داد: سازمان جنگل‌ها علاوه بر این به دنبال آن است که حدود 200 نفر را در کل کشور به‌صورت حرفه‌ای در زمینه اطفای حریق جنگلی آموزش دهد تا از ظرفیت این افراد به عنوان آموزش‌گر در استان‌های مختلف کشور استفاده شود. این افراد به‌صورت تحصصی به کسانی که قصد شرکت در اطفای حریق را دارند، آموزش می‌دهند همچنین برای این کار از مدرسانی که آموزش‌های بین‌المللی دیده‌اند، کمک می‌گیریم.

به گفته میرزایی این برای نخستین بار است که کلاس‌های آموزشی در سطح گسترده - به دلیل وضعیت آتش‌سوزی‌های جنگلی - در کشور طی امسال برگزار می‌شود اما پیش از این آموزش‌هایی را به‌صورت محدود برای نیروهای مردمی اطفای حریق داشتیم.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش ایسنا که چرا سازمان جنگل‌ها پیش از این به آموزش گسترده و حرفه‌ای افراد و نیروهای داوطلب اقدام نکرده بود، تصریح کرد: یکی از اهداف ما ایجاد ظرفیت آموزشی است که پیش از این نیز آموزش افراد به‌صورت محدود انجام می‌شد اما امسال با توجه به گستردگی مناطق دچار حریق شده و افزایش حجم کاری، برنامه آموزش در اولویت سازمان جنگل‌ها قرار گرفته است.

پیش از این پنج نفر از نیروهای مردمی داوطلب اطفای حریق جنگلی، جان خود را حین عملیات اطفا از دست دادند همچنین طی یک ماه اخیر یک نفر از نیروهای اطفای سپاه پاسداران و یک نفر از نیروی هلال احمر جان خود را در عملیات اطفای آتش در جنگل‌ها از دست دادند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها