کد خبر: 418559
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۲ ۰۹:۱۵:۰۰
| |

گشت ارشاد برای مردان راه‌اندازی می‌شود؟

نماینده سابق مجلس نوشت: اینکه حضرت برای مبارزه با منکر بی‌حیایی، اول مردان را خطاب قرار می‌دهند و مذمت می‌کنند، یعنی در تمام سال‌های پس از انقلاب، هر جا فقط زنان شل‌حجاب و بی‌حجاب جامعه را مورد خطاب قرار داده‌ایم، خطا بوده‌ است.

گشت ارشاد برای مردان راه‌اندازی می‌شود؟
کد خبر: 418559
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۲ ۰۹:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| حمید رسایی، نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی نوشت: ‌امروز (21 تیرماه) در تاریخ کشورمان مصادف است با روزی که مردان با غیرت و زنان عفیف کشورمان برای دفاع از هویت خود و سنگر مقدس حجاب در جوار حرم مقدس علی بن موسی الرضا (ع) و در مسجد گوهرشاد مشهد مورد یورش وحشیانه عوامل رضا شاه ملعون قرار گرفتند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، رسایی در ادامه نوشت: ‌‌این روز که در تقویم ملی ما به نام روز ملی عفاف و حجاب نام گرفته را به همه زنان فهمیده کشورم بویژه مادرم، همسرم، دخترم و خواهرم که با وجود سختی‌ها و مشکلات طبیعی حجاب داشتن، استوار و همیشگی‌ پاسدار این سنگر بوده‌اند، تبریک می‌گویم.

‌ ‌و یادآور می‌شوم که یکی از عوامل پدیده شوم بی‌حجابی و شل حجابی، فراموشی غیرت در مردان جامعه ماست.

حمید رسایی - مردان بی‌غیرت - حجاب

این نماینده سابق مجلس تاکید کرد: ‌‌در عصری که امیر مؤمنان علی(ع) حاکم بودند، به آن حضرت گزارش رسید که در مسیر راه‌ها بعضی از مردان و زنان رعایت حریم عفت را نمی‌کنند. حضرت بسیار ناراحت شدند. مردم کوفه را جمع کردند، در ضمن سخنرانی به آنها فرمودند: ‌«نبّئت انّ نسائکم یدافعن الرّجال فی الطّریق، اما تستحیون؟ لعن اللّه من لایغار؛ به من خبر رسیده که زنان شما در مسیر راه ها به مردان تنه می زنند، آیا حیاء نمی‌کنید، خداوند لعنت کند کسی را که غیرت نمی‌ورزد.»

‌حضرت در جای دیگری به مردم کوفه فرمودند: «آیا خجالت نمی‌کشید و زنان شما غیرت نمی‌ورزند؟ به طوری که در بازارها رفت و آمد می‌کنند، و با مردان بیگانه رخ به رخ شده و به همدیگر تنه می‌زنند؟»

او در ادامه عنوان کرد: اینکه حضرت برای مبارزه با منکر بی‌حیایی، اول مردان را خطاب قرار می‌دهند و مذمت می‌کنند، یعنی در تمام سال‌های پس از انقلاب، هر جا فقط زنان شل‌حجاب و بی‌حجاب جامعه را مورد خطاب قرار داده‌ایم و ون‌های گشت ارشاد را فقط برای هنجار شکنان زن به خیابان آورده‌ایم، خطا بوده‌ است.

بر اساس منطق علی (ع) ‌آن که اول باید مورد خطاب قرار بگیرد و به داخل ون گشت ارشاد راهنمایی شود، مردان بی‌غیرت جامعه هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها