کد خبر: 418562
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۲ ۰۹:۱۸:۴۷
| |

توافقنامه نظامی ایران و سوریه امضا شد

توافق نامه نظامی بین جمهوری اسلامی ایران و سوریه روز چهارشنبه 18 تیر ماه در دمشق پایتخت سوریه طی مراسمی با حضور محمدحسین باقری رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح و علی عبدالله ایوب جانشین نیروهای مسلح سوریه و وزیر دفاع این کشور امضا شد.

توافقنامه نظامی ایران و سوریه امضا شد
کد خبر: 418562
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۲ ۰۹:۱۸:۴۷

اعتمادآنلاین| امضای این توافق نامه با توجه به شرایط و اوضاع منطقه بازتاب گسترده ای در رسانه های منطقه و جهان داشت و هر کدام از زوایایی به این موضوع پرداخته و آن را تحلیل کردند.

باید در نظر داشت که روابط تهران - دمشق راهبردی و بسیار گسترده تر از روابط معمول بین کشورهای جهان است و با توجه به اراده و عزم مسوولان ایران و سوریه در بخش های مختلف همچنان رو به پیشرفت و توسعه بیش از پیش است.

یکی از مهم ترین اصول اولیه این روابط همسان سازی آن در بخش های مختلف متناسب با روابط سیاسی است و برای این مهم دیگر بخش ها در دو کشور تلاش می کنند تا با توجه به سطح گسترده روابط سیاسی مناسبات خود را همپای آن گسترش دهند که روی همین اصل هیات های زیادی بین دو کشور به صورت مستمر در رفت و آمد هستند تا این افق روابط محقق شود .سفرهای رییس ستاد مشترک ایران به سوریه در دو سال اخیر و دیگر مقام ها و وزرا موید این نگاه است.

یکی از ملاحظات دو کشور برای توسعه روابط، تامین نیازهای هر کدام متناسب با شرایط و رویدا های خاص در منطقه است .سوریه در سال های اخیر به عنوان یکی از کشورهای محور مقاومت و به دنبال پیروزی بر تروریست های مورد حمایت برخی کشورهای همسایه، عربی، غربی و رژیم صهیونیستی تلاش دارد تا بشدت و هر چه سریع تر اوضاع این کشور را در همه ابعاد به خصوص زیرساخت ها و ویرانی های ناشی از اقدامات تروریستی یک دهه گذشته سامان دهد.

در این مسیر تامین امنیت سرمایه گذاران خارجی برای ورود به سوریه جهت بازسازی سریع خرابی های ناشی از یک دهه جنگ، درگیری و بحران، می طلبد تا ثبات و امنیت در سوریه از همه ابعاد تامین شده تا بار دیگر خرابی های بازسازی شده مورد هجوم و حمله دشمنان این کشور و منطقه قرار نگیرند.

یکی از نگرانی های مهم مسوولان دمشق در این مسیر حملات مکرر و پیاپی اسرائیل به مناطق مختلف این کشور و مورد هدف قراردادن برخی تاسیسات و مراکز دولتی و غیر دولتی با هدف جلوگیری از پیشرفت و ایجاد اخلال در مسیر سازندگی این کشور است . این حملات پیش از این در هر ماه به صورت میانگین به یک حمله می رسید ولی در ماه های اخیر به حملات هفتگی منجر شده و حتی تا سه حمله در یک هفته نیز ثبت شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها