کد خبر: 418593
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۲ ۱۰:۲۳:۵۰
| |

ابراهیم کالین:

بخش زیادی از نظر اروپا درباره ترکیه بر پایه تعصبات گذشته است

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه، به نخست‌وزیر سابق سوئد که تصمیم تبدیل "ایاصوفیه" به مسجد را مورد انتقاد قرار داده بود، پاسخ داد.

بخش زیادی از نظر اروپا درباره ترکیه بر پایه تعصبات گذشته است
کد خبر: 418593
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۲ ۱۰:۲۳:۵۰

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری آناتولی، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه به نخست‌وزیر سابق سوئد گفت: نظر اروپا درباره ترکیه، بر پایه تعصبات گذشته و نگرانی‌های نابجا است.

ابراهیم کالین به توییت "کارل بیلت"، نخست‌وزیر سابق سوئد- پس از آنکه درباره حکم دادگاه ترکیه مبنی بر اجازه استفاده از ایاصوفیه به عنوان مسجد- اظهارنظر کرده بود، اینگونه پاسخ داد: بخش زیادی از نظر حال حاضر اروپا درباره ترکیه، بر پایه تعصبات گذشته و نگرانی‌های نابجا است.

روز جمعه، یک دادگاه ترکیه حکم کابینه در سال 1934 که "ایاصوفیه" استانبول را به یک موزه تبدیل کرده بود، باطل کرد. این حکم دادگاه، راه را برای استفاده مجدد از این مکان به عنوان مسجد بعد از 85 سال، هموار کرد.

کالین افزود: حفظ رابطه‌ بر مبنای برابری، احترام متقابل و منافع مشترک، به همه ما کمک می‌کند.

بیلت، نخست‌وزیر سابق سوئد در توییتی به کالین گفته بود: این اقدام که به روابط اتحادیه اروپا با ترکیه مربوط است، مسلماً موجب تغییر عقیده اتحادیه اروپا خواهد شد. فکر می‌کنم دلیل این اقدام (استفاده مجدد از ایاصوفیه به عنوان مسجد)، فرستادن سیگنالی از سمت ترکیه است. شک دارم که این سیگنال مورد توجه قرار گیرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها