کد خبر: 418652
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۲ ۱۲:۵۳:۵۹
| |

جایزه کتاب ملی آمریکا مجازی برگزار می‌شود

هفتادویکمین مراسم اهدای جوایز «کتاب ملی آمریکا» به دلیل شیوع کرونا، به صورت مجازی برگزار می‌شود.

جایزه کتاب ملی آمریکا مجازی برگزار می‌شود
کد خبر: 418652
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۲ ۱۲:۵۳:۵۹

اعتمادآنلاین| بنیاد کتاب ملی آمریکا اعلام کرد به دلیل نگرانی‌های موجود درباره شیوع کرونا و به منظور تضمین سلامت تمام شرکت‌کنندگان، مراسم جایزه کتاب ملی امسال در تاریخ 18 نوامبر (28 آبان 99) و به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

دیوید اشتاینبرگر رئیس هیئت مدیره این بنیاد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: اگرچه این روش برگزاری برای ما تازگی دارد؛ هیئت مدیره و کارکنان بنیاد کتاب ملی همچنان به برگزاری این مراسم با رعایت استانداردهای بالایی که از آن انتظار می‌رود، متعهد هستند.

مهلت ارسال آثار برای شرکت در این رقابت به دلیل شیوع کرونا از اول آوریل (13 فروردین 99) تا 20 مه (31 اردیبهشت 99) تمدید شد و به گفته اشتاینبرگر، امسال با وجود شرایط فوق‌العاده ناشی از شیوع کرونا در مقایسه با سال گذشته در تعداد آثاری که ناشران برای شرکت در این رقابت ارسال کردند، تغییری ایجاد نشده است.

جایزه کتاب ملی در سال 1936 به دست انجمن کتاب‌فروشان آمریکا تاسیس شد، در طول جنگ جهانی مجبور به توقف فعالیت خود شد و سپس از سال 1950 کار خود را از سر گرفت. پیش از جنگ جهانی نویسندگان غیرآمریکایی نیز واجد شرایط دریافت جایزه بودند؛ اما پس از جنگ این جایزه به آن دسته از نویسندگان آمریکایی اختصاص یافت که کتاب خود را در سال برگزاری جایزه منتشر کرده باشند. برنده این جایزه علاوه بر یک تندیس برنز، 10 هزار دلار به عنوان هدیه نقدی دریافت می‌کند و به هر کدام از نامزدهای نهایی نیز هزار دلار به همراه یک مدال هدیه داده می‌شود.

سال گذشته جایزه بهترین اثر در بخش داستانی و غیرداستانی به ترتیب به تمرین اعتماد (Trust Exercise) اثر سوزان چویی و خانه زرد (The Yellow House) نوشته سارا بروم رسید.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها