تعهدات معوق خودروسازان کاهش یافت

طبق آمار اعلام شده توسط دو خودروسازی بزرگ کشور، توانسته‌اند آمار تعهدات معوق خود را کاهش دهند. بر این اساس گروه خودروسازی سایپا 73 درصد و ایران‌خودرو 70 درصد تعهدات معوق خود را نسبت به مدت‌های مشابه در سال گذشته کاهش داده‌اند.

تعهدات معوق خودروسازان کاهش یافت
کد خبر: 418690
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۲ ۱۴:۵۹:۳۱

اعتمادآنلاین| تعهدات معوق خودروسازان کشور ناشی از اعمال دور تازه تحریم‌ها و کاهش تولید در نیمه دوم سال 1397 به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرد؛ اما توانستند از زمستان سال گذشته به بعد مجدد روند تیراژهای تولید خود را از سر گرفته و علاوه بر عرضه خودرو در راستای کاهش التهاب بازار، تعهدات معوق خود را کاهش دهند

گروه خوردوسازی سایپا، بیش از 216 هزار تعهد معوق خود را کاهش داده و رقم این تعهدات را به کمتر از 100 هزار دستگاه برساند. تعهدات معوق گروه خودروسازی سایپا در بیستم تیرماه سال 1398 بیش از 292 هزار دستگاه انواع خودرو بوده که این عدد در بیستم تیرماه امسال به حدود 76 هزار دستگاه خودرو کاهش پیدا کرده است.

تعداد قابل توجهی از تعهدات معوق گروه خودروسازی سایپا، به دلیل خودروهای تولید مشترک با شرکای خارجی بوده که امکان تولید آن‌ها پس از اعمال دوباره تحریم‌ها وجود نداشت؛ اما گروه خودروسازی سایپا با ارائه طرح‌های تبدیل، نسبت به جایگزینی تولیدات داخلی با این خودروها اقدام کرده است.

گفتنی است قائم مقام مدیرعامل سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش نیز چندی پیش از صفر شدن تعهدات 18 محصول این گروه خودروسازی تا پایان شهریور ماه امسال خبر داد و گفت: با وجود مشکلاتی مانند تعهدات برجا مانده از طرح اتوخدمت و همچنین بدعهدی شرکای خارجی، خوشبختانه بسیاری از این تعهدات را پشت سر گذاشته‌ایم، به شکلی که تعداد تعهدات معوق 18 محصول سایپا تا پایان شهریور امسال به صفر خواهد رسید.

همچنین در دیگر خودروسازی بزرگ کشور نیز طبق آمار، مجموعه تعهدات موقت ایران خودرو از شهریور ماه سال گذشته که حدود 200 هزار دستگاه خودرو بوده است؛ اکنون به 50 هزار دستگاه کاهش یافته که 70 درصد بهبود یافته است. با روند کنونی تولید و تحویل خودرو به مشتریان، تعداد تعهدات معوق 13 محصول ایران‌خودرو به روز شده است.

ضمن اینکه این گروه صنعتی از آبان ماه سال گذشته( 98/8/25) تاکنون هیچگونه تعهد معوقی برای فروش‌فوری‌های خود نداشته و 9000 خودروی تعهد شده طرح فروش‌فوق‌العاده را نیز پیش از موعد تعیین شده تحویل داده است.

به گفته قائم مقام مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، از 15 هزار دستگاه که در طرح فروش‌ فوق‌العاده، تا روز گذشته(شنبه) بیش 9000 دستگاه فاکتور و تحویل شده است. امید است پیش از پایان ماه جاری به اعداد و ارقام خوبی در تحویل خودروهای فروش فوق‌العاده دست پیدا کنیم و تا پایان شهریور ماه تمامی تعهدات آن تحویل شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها