چند درصد باشگاه‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند؟

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در ورزش گفت: اغلب باشگاه‌ها (حدود 90 درصد) همکاری کردند و تستهای PCR خود را انجام  دادند. واقعا باشگاه ها فشار دو چندانی را تحمل کردند چرا که از لحاظ مالی هم باید محاسبات اضافه تری را درنظر می گرفتند.

چند درصد باشگاه‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند؟
کد خبر: 418696
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۲ ۱۵:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| مهرزاد خلیلیان، سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در ورزش، درباره وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار داشت: این ویروس در سطح دنیا به شدت منتشر شده و اخیراً هم در کشور ما در 12 استان رو به گسترش است. طبق اظهارات کارشناسان محترم در وزارت بهداشت به ویژه حریرچی مهمترین کار ما اکنون ماسک زدن به ویژه در نقاط شلوغ و البته فاصله گذاری اجتماعی است.

وی در خصوص حاشیه‌های برگزاری رقابت‌های ورزشی از جمله مسابقات فوتبال گفت: ما از 15 بهمن ماه و قبل از همه گیری کرونا ستادمان را برای مسائل آموزشی و پیشگیری تشکیل داده بودیم زیرا اردوهای المپیک و اعزام را داشتیم و هنوز کسب سهمیه می کردیم. حتی در ایام کرونا توانستیم سهمیه ژیمناستیک، کاراته، شمشیربازی و بوکس بگیریم؛ اما همواره سعی کردیم همه اصول بهداشتی را رعایت کنیم.

خلیلیان ادامه داد: وقتی کرونا به کشور ما بیشتر وارد شد، جلسات به ما می‌گفت که ورزش را باید به سمت تعطیلی رهنمود کنیم و خوشبختانه وزیر محترم ورزش با تیم کارشناسی ما کاملاً همراه شد و ما به شکل پله پله شروع به تعطیلی ورزش ها کردیم. 12 بهمن آخرین بازی های فوتبال را بدون تماشاگر شاهد بودیم و سپس مجموعه ورزشگاه ها را به تعطیلی کشاندیم.

وی تصریح کرد: انصافا تمام جامعه ورزش با این سیاست کلی همراهی کردند و توانستند با کمک سایر اقشار زنجیره انتقال را قطع کنند اما متأسفانه پس از مدتی شاهد گسترش بیماری بودیم. با توجه به بازگشایی های بعدی از جمله اصناف، فعالیت‌های اجتماعی - اقتصادی به مرور جامعه ورزش هم از ما انتظار داشت که فکری کنیم و پروتکل هایی را در نظر بگیریم.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی خاطرنشان کرد: ما طی فعالیت های شبانه روزی و با کمک دیدگاه هایی که از خارج کشور می گرفتیم مانند لیگ آلمان و ایتالیا، توانستیم ایده‌ها را بومی سازی و به وزارت بهداشت ارسال کنیم. در این خصوص ساعتها جلساتی برگزار شد زیرا ملاک ما اول سلامت ورزشکاران بود اما بالاخره فعالیت های ورزشی می خواست خود را نشان بدهد و جامعه ورزش از ما انتظار داشت بنابراین بازگشایی ها باز به مرور و پلکانی شروع شد.

وی به همکاری خوب باشگاه ها در بحث رعایت پروتکل های بهداشتی تأکید کرد و گفت: در بخش فوتبال باید اذعان کنم که اغلب باشگاه‌ها (حدود 90 درصد) همکاری کردند و تستهای PCR خود را انجام دادند. واقعا باشگاه ها فشار دو چندانی را تحمل کردند چرا که از لحاظ مالی هم باید محاسبات اضافه تری را درنظر می گرفتند. امیدوارم که پروتکل های مربوطه توسط همکاران در فدراسیون فوتبال با دقت و وسواس نظارت شود.

خلیلیان که با رادوی ورزش گفت‌وگو می‌کرد در پاسخ به این سوال که آیا در شرایط کنونی می توان مسابقات را بدون دردسر برگزار کرد یا آمار شیوع بالاتر می رود، تصریح کرد: در ارزیابی صورت گرفته، 80 درصد افراد تا دو هفته قبل از نحوه پروتکل های ما ابراز رضایت کردند اما گاهی شرایط غیرقابل پیش بینی می شود زیرا این ویروس کرونا غیر قابل پیش بینی است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها