کد خبر: 418768
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۳ ۰۵:۵۵:۰۰
| |

عاقبت سوار بر موج نارضایتی‌های مردم شدن چیست؟

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب بیان کرد: هر میزانی که کارهای پوپولیستی و هنجارشکنانه در مجلس افزایش یابد بر فشارهای خارجی هم، افزوده خواهد شد‌. 

عاقبت سوار بر موج نارضایتی‌های مردم شدن چیست؟
کد خبر: 418768
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۳ ۰۵:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامرضا انصاری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره اظهارات برخی از نمایندگان مبنی بر پیگیری استیضاح رئیس دولت گفت: استیضاح رئیس‌جمهور توسط مجلس بیشتر به شعار شبیه است و قطعا در شرایط سخت امروز کشور محقق نخواهد شد. با توجه به تحریم‌های اقتصادی و بحران‌های اقتصادی و اجتماعی ناشی از کرونا یقینا استیضاح رئیس‌جمهور یک شعار بی‌محتوا و هنجارشکنانه است‌ و قطعا تاثیرات مخرب خود را در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی واقتصادی به جا خواهد گذاشت. امروز می‌بینیم بعد از برخورد شنیعی که مجلس با وزیر خارجه انجام داد، باعث خوشحالی و همنوایی رژیم صهیونیستی و آمریکا شده است.

این عضوسابق شورای شهرتهران با اشاره به شرایط اقتصادی کشور توضیح داد: با توجه به وضعیت کشور که مردم در رنج اقتصادی به سر می‌برند این حرکت‌ها جز وحشت و نگرانی نسبت به آینده، حاصل دیگری ندارد. به هر میزانی که کارهای پوپولیستی و هنجارشکنانه در مجلس افزایش یابد بر فشارهای خارجی هم، افزوده خواهد شد‌.

انصاری افزود: اکنون که در دور تند بحران‌های اقتصادی و اجتماعی به سر می‌بریم، اوضاع کشور بر وفق مراد معدودی از دلواپسان داخلی ومعاندین خارج‌نشین است. امروز می‌بینیم که گرایش جوانان به ازدواج و فرزندآوری کاهش پیدا کرده، جوانان ما بدون کار و آینده به اقتصاد خانواده‌ها متکی هستند، دهک‌های آسیب‌پذیر ما هر روز بیشتر از روز گذشته می‌شود، امروز دارا و ندار نسبت به آینده خود نگران هستند.

او مطرح کرد: در چنین شرایطی با همدلی، همنوایی و یکصدایی و با سیاست‌های کاملا هوشمندانه و اقدامات برنامه‌ریزی شده می‌توان بحران موجود را تاحدودی سامان داد. شعارهای تند دادن و سوار بر موج نارضایتی‌های مردم شدن درست مانند بحرانی است که در سال 96 در مشهد آغاز شد. دلواپسان همان تجربه شکست خورده را در خانه متعلق به ملت پیگیری می‌کنند.


انصاری با اشاره به انتخابات 1400 اظهار کرد: اگر اقدامات فرافکنانه و برخوردهای تند مجلس تداوم پیدا کند تاثیر نامطلوبی را بر روی جریانات حاضر در انتخابات 1400 خواهد گذاشت. امروز مردم ما هوشمندی و محاسبه‌گری بالایی دارند، این مسئله می‌تواند تاثیرات خود را در انتخابات 1400 بروز دهد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان گفت: قطعا اگر جلوی رادیکالیسم و تندروی مجلس گرفته نشود شاهد بحران‌های اجتماعی جدید با حجم مطالبات بیشتری خواهیم بود. باید امروز با یک هشدار جدی همه صاحبان نظر و اندیشه دست به دست هم بدهند و راهکارهای خروج از بحران را سازمان دهند وخروج ازبحران هم تنهابابازگشت به قانون واتکاء به رأی آزادانه مردم میسراست. شعاررسیدن به فرایندتوسعه جزباالتزام به آزادی وایجادبسترامیددرجامعه غیرقابل دست یابی است.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها