محمدرضا بادامچی نماینده سابق تهران در مجلس:

دوئل مجلس و دولت به مردم آسیب می‌رساند

نماینده سابق تهران در مجلس تاکید کرد: اگر اختلاف یا دوئل میان نمایندگان مجلس با دولت به وجود آید، آسیب آن به مردم می‌رسد. از همین جهت نیاز است که به خاطر منافع عمومی و مشکلات موجود در کشور، با یکدیگر وارد تعامل شوند.

دوئل مجلس و دولت به مردم آسیب می‌رساند
کد خبر: 418797
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۳ ۰۸:۰۴:۵۴

اعتمادآنلاین| محمدرضا بادامچی نماینده سابق تهران در مجلس و عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار در خصوص اهمیت مساله تعامل میان مجلس و دولت، گفت: شرایط کشور ما در حال حاضر به گونه‌ای است که متاسفانه وضعیت اقتصادی خوبی نداریم، همچنین از عمر دولت هم کمتر از یکسال باقی مانده است اما با توجه به اینکه مجلس فکر و اندیشه‌ای متفاوت با دولت دارد، لازم است که برای حفظ منافع ملی حتما یک هماهنگی مناسبی میان قوای اجرایی و مقننه کشور ایجاد شود.

وی ادامه داد: من در اطلاعاتی که منتشر شد، مشاهده کردم که تعداد قابل توجهی از نمایندگانی که اکنون در مجلس حضور دارند، سوابق اجرایی ندارند. این مساله گاهی باعث فاصله می‌شود که شاید با فضای اجرایی آشنا نباشند، در نتیجه لازم است که به گونه‌ای با دولت هماهنگ شوند چرا که اگر دولت آسیب ببیند، سیستم کشور آسیب خواهد دید و اکنون وضعیت عادی نیست و کشور یک حالت بحرانی دارد.

بادامچی همچنین در ادامه اظهار داشت: مجلس باید در برخورد با دولت مشکلاتی که از خارج به کشور و دولت تحمیل شده و تحریم‌هایی که وجود دارد را لحاظ کند و توجه داشته باشد که آثار و تبعات این فشارها بیش از همه به مردم می‌رسد. درنتیجه اگر اختلاف یا دوئل میان نمایندگان مجلس با دولت به وجود آید، آسیب آن به مردم می‌رسد. از همین جهت نیاز است که به خاطر منافع عمومی و مشکلات موجود در کشور، با یکدیگر وارد تعامل شوند.

وی افزود: دولت اکنون با مشکلات عدیده‌ای برای اداره کشور مواجه است، در عین حال افزایش‌ دریافتی مستمری بگیران و همچنین همسان‌سازی حقوق را باید انجام دهد، در چنین شرایطی پرداختن به این موضوعات و اجرای آن‌ها حقیقتاً نیاز به کمک دارد. البته ما معتقد نیستیم که دولت هم بلااشکال است و نقدی بر آن وارد نیست. اما علیرغم مشکلاتی که دولت دارد، بهتر است که منافع ملی را در نظر بگیریم چرا که چنین فضای آکنده از اختلاف و تنازع هم می‌تواند مورد سوءاستفاده دشمن قرار گیرد و هم باعث دلخوری و ناراحتی از سوی مردم شود.

نماینده سابق مجلس درخصوص اهمیت تعامل دولت با مجلس هم اظهار داشت: دولت هم باید شرایط نمایندگان را لحاظ کند، چرا که مردم از آنها توقع و انتظار دارند که مشکلات مردم به ویژه در حوزه اقتصادی حل شود، مردم این را از نمایندگان مطالبه می‌کنند و انتظار دارند نمایندگان این موضوعات را حل و فصل کنند. با توجه به اینکه فشار و انتظاری که از مردم به مجلس وارد می‌شود، طبیعتاً مجلس هم از دولت انتظار دارد که مشکلات را حل کند.

وی در ادامه ابراز داشت: اما موضوع اصلی این است که اگر ما بخواهیم منافع عمومی و ملی را تامین کنیم، باید میان دولت و مجلس تعامل وجود داشته باشد، یعنی هر دو طرف باید شرایط بحرانی کشور را در نظر گیرند که مردم واقعا در مضیقه هستند، همچنین بیکاری هم افزایش پیدا کرده است.

بادامچی گفت: ما باید بدانیم که در کنار تحریم و تورم، امروز مشکل بزرگ و جهانی‌ای گریبانگیر ما و سایر ملل و دنیا است و آن هم ویروس کرونا است در چنین شرایطی منافع ملی بر سلیقه های جناحی اولویت دارد، لذا هر دو قوه باید نسبت به یکدیگر گذشت داشته باشند و بدانند که با همکاری به سمت حل مشکلات خواهند رفت، اگر میان این دو نهاد عالی نظام مشکلات و رفتارهای تند و تیز پدیدار شود، آن وقت مردم نیز ناامید و ناراحت شده و ممکن است بعدا خسارت‌هایی ایجاد شود و حتما بازتاب های اجتماعی نیز خواهد داشت.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها