چه کسی از مجیدی خواست مربی استقلال نشود؟

سرمربی سابق تیم استقلال گفت: از فرهاد مجیدی خواهش کردم که چند سال به صورت پشت سر هم به عنوان دستیار سرمربی‌ها فعالیت کند و به او گفتم فعلا تفکرات سرمربی نداشته باش.

چه کسی از مجیدی خواست مربی استقلال نشود؟
کد خبر: 418892
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۳ ۱۱:۵۷:۰۶

اعتمادآنلاین| علیرضا منصوریان درباره شرایط فعلی تیم استقلال گفت: آستانه تحمل هواداران فوتبال در ایران، نسبت به مربی خارجی فوق العاده بالاست. به عنوان مثال برانکو سال اولی که در پرسپولیس حضور داشت، نتایج افتضاحی می‌گرفت. آن‌ها حتی 3 گل از الهلال دریافت کردند و نتایج خوبی نمی‌گرفتند، ولی هواداران پرسپولیس از او حمایت کردند. بطور کلی، آستانه تحمل بین مردم ایران برای مربیان خارجی بالاست. اگر نگاهی به گذشته بیاندازیم، از 200، 300 سال پیش فرنگ‌پرستی در ایران وجود دارد. چنانچه یک ایرانی و یک خارجی بر سر موضوع واحدی صحبت کنند، مردم حرف‌های آن فرد خارجی را می‌پسندند.

سرمربی سابق تیم استقلال ادامه داد: به عنوان مثال، در زمان سرمربیگری افشین قطبی در تیم ملی، او پیشنهاد داد که تیم ملی یک هواپیمای اختصاصی داشته باشد که این اظهارنظر او با واکنش تند رسانه‌ها و اطرافیان تیم ملی همراه شد و خیلی‌ها به او حمله کردند، اما همین جمله را بعد‌ها کارلوس کی روش به زبان آورد و خیلی‌ها از طرح او استقبال کردند.

منصوریان درباره حضور آندره‌آ استراماچونی روی نیمکت استقلال هم گفت: هواداران استقلال به استراماچونی فرصت دادند و در زمانی که من هدایت ذوب آهن را بر عهده داشتم، در دیدار با ما، استقلالی‌ها افتضاح بودند و ما موقعیت‌های زیادی را از دست دادیم. من در کنفرانس بعد از بازی نیز گفتم که تیم استراماچونی ریتم سیستم 2-5-3 را پیدا کرده است و برای رسیدن به آمادگی مطلوب، به چند هفته تمرین مستمر نیاز است. بعد از آن بازی، وریا غفوری در تماس با من گفت که استرا در تمرینات خیلی به ما فشار آورده و باعث هماهنگی ما شده است. تفاوت آشکاری که استراماچونی در استقلال ایجاد کرد این بود که تیم او ترسی از باخت نداشت. حتی اگر استقلال با یک گل عقب می‌افتاد، آن‌ها به سمت دروازه‌ی حریف حمله می‌کردند تا 3 تا گل بزنند. این انرژی که استرا به تیم تزریق کرد، تفاوت را ایجاد کرد.

سرمربی اسبق ذوب آهن گفت: فصل قبل و زمانیکه من سرمربی ذوب آهن بودم، از فرهاد مجیدی خواهش کردم که چند سال به صورت پشت سر هم به عنوان دستیار سرمربی‌ها فعالیت کند و به او گفتم فعلا تفکرات سرمربی نداشته باش. چون به هر حال تو در بین قشر عظیمی از هواداران دارای محبوبیت بالایی هستی و نوبت سرمربی گری استقلال به تو خواهد رسید. این محبوبیت را زود خرج نکن. شاید سال قبل مجیدی را مجبور کردند که به عنوان جانشین شفر بر روی نیمکت استقلال بنشیند، ولی طبیعتا بعد از رفتن استراماچونی حتی اگر مدیران استقلال گواردیولا را برای نیمکت تیم می‌آوردند، هواداران استراماچونی را میخواستند. به نظر من این فشار روی فرهاد مجیدی تاثیر گذاشته است بخصوص اینکه اکنون بازی‌های استقلال بدون تماشاگر برگزار می‌شود و یک نوع بار روانی از روی دوش حریفان برداشته شده است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها