محسن علیزاده، عضو کمیسیون اقتصاد مجلس:

هدف از طرح دوفوریتی مالیات بر خانه‌های خالی، کنترل اجاره‌بها بود

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح دوفوریتی مالیات بر خانه‌های خالی خبر داد و گفت: طرح دوفوریتی مالیات بر خانه‌های خالی که فوریت آن در مجلس به تصویب رسیده بود، با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های راه‌وشهرسازی، اقتصاد، نیرو، ارتباطات و شهرداری و ثبت احوال مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

هدف از طرح دوفوریتی مالیات بر خانه‌های خالی، کنترل اجاره‌بها بود
کد خبر: 418904
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۳ ۱۲:۲۳:۵۷

اعتمادآنلاین| محسن علیزاده، عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح دوفوریتی مالیات بر خانه‌های خالی در این کمیسیون خبر داد.

وی با اشاره به جلسه صبح امروز (دوشنبه) کمیسیون اقتصادی اظهار کرد: در این جلسه طرح دوفوریتی مالیات بر خانه‌های خالی که فوریت آن روز یکشنبه در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده بود، با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، اقتصاد، نیرو، ارتباطات و شهرداری و ثبت احوال مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: کمیسیون اقتصادی در جلسه فردا ادامه‌ی این بحث را در پیش خواهد گرفت تا طرح را برای ارائه به صحن آماده کنیم.

علیزاده یادآور شد: من معتقدم بهتر بود این طرح به صورت یک فوریتی مطرح می‌شد تا کار کارشناسی بیشتری درباره‌ی آن انجام می‌شد.

در حال حاضر ابهاماتی وجود دارد که باید روی آن کار شود. مردم دغدغه‌ها و انتظاراتی دارند که باید به آن توجه کنیم.

نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هدف از ارائه‌ی این طرح کنترل اجاره‌بها عنوان شده بود اما من خودم نقش بازدارنده این طرح در کنترل قیمت‌ها را متوجه نشدم. این‌که خانه‌ای تا دیروز خالی بوده و حالا می‌خواهد در بازار عرضه شود، چه تاثیری در قیمت‌ها خواهد گذاشت؟ قطعا نظارت زیادی در این زمینه نیاز است.

علیزاده با بیان این‌که دریافت مالیات از خانه‌های خالی موجب افزایش درآمد دولت می‌شود، اضافه کرد: مردم از ما انتظار دارند اجاره‌بهای سرسام‌آور را کنترل کنیم و ما به عنوان نماینده وظیفه داریم برای مردم کار کنیم. به نظر می‌رسد این طرح نیاز به چکش‌کاری بیشتری دارد و باید تلاش کنیم دقت لازم را در جریان کارشناسی آن انجام دهیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها