نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق:

بغداد باید از میدان رقابت و درگیری نیروهای منطقه‌ای و جهانی دور شود

جنین هنیس پلاسخارت نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق امروز (دوشنبه) تاکید کرد که بغداد برای حفظ آرامش و ثبات باید از میدان رقابت و درگیری نیروهای منطقه‌ای و جهانی دور شود.

بغداد باید از میدان رقابت و درگیری نیروهای منطقه‌ای و جهانی دور شود
کد خبر: 418916
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۳ ۱۳:۱۰:۱۵

اعتمادآنلاین| پلاسخارت در سخنانی که در خبرگزاری ملی «نینا» منتشر شده گفت که سازمان ملل از گفت وگوی راهبردی عراق - آمریکا و هر گفت و گوی دیگری که به ثبات، رفاه و حاکمیت و نیز تجدید نظر در رقابت بین قدرت های منطقه ای و جهانی کمک کند. استقبال خواهد کرد.

دور نخست گفت وگوی راهبردی بغداد و واشنگتن (11 ژوئن/22 خرداد 99) با حضور نمایندگان دو کشور از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در نخستین کنفرانس خبری متعاقب این نشست گفت که عراق در این گفت و گو تحقق حاکمیت ملی را در اولویت خود قرار داده و سه بار تکرار کرد که هدف این گفت وگو ها با آمریکا اول حاکمیت، دوم حاکمیت و سوم حاکمیت ملی عراق است.

وزارت امور خارجه عراق نیز اعلام کرد که نخستین دور گفت و گوی راهبردی بغداد - واشنگتن زمینه را برای برگزاری سایر نشست های مستقیم در آینده فراهم می کند.

قرار است دور دوم گفت و گوی راهبردی با حضور الکاظمی در ماه آینده میلادی (اوت) در واشنگتن برگزار شود.

وزارت امور خارجه پیش تر اعلام کرد که نخستین دور گفت و گوی راهبردی میان عراق و آمریکا شاهد مباحث در باره روابط اقتصادی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی بین دو کشور بود.

نماینده سازمان ملل در عراق همچنین بر ادامه تلاش ها برای برگزاری انتخابات آزاد و شفاف به منظور تقویت اعتماد مردم این کشور تاکید کرد و خواستار حمایت و دوری کمیسیون عالی مستقل انتخابات از دخالت های سیاسی شد.

پلاسخارت در ادامه حمایت سازمان ملل از تلاش های دولت و وزارت بهداشت عراق در مبارزه با همه گیری کرونا را اعلام کرد.

وی نسبت به خطر شیوع ویروس کرونا در عراق هشدار داد و گفت: این کشور به دلیل محدودیت خدمات بهداشتی و موقعیت جغرافیایی در حال ثبت شمار بالایی از موارد ابتلای روزانه به کرونا است.

وزارت بهداشت عراق در تازه ترین گزارش با اشاره به روند رو به رشد کرونا از ثبت 2312 مورد جدید ابتلا به ویروس در 24 ساعت گذشته خبر داد.

آمار کل مبتلایان در عراق با ثبت موارد جدید ابتلا به 77 هزار و 506 نفر رسیده است.

همچنین با جان باختن 95 نفر، شمار فوت شدگان به 3150 نفر افزایش رسید.

رشد فزاینده ابتلا به ویروس کرونا در میان فقر امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی به یکی از چالش های مهم عراق تبدیل شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها