کد خبر: 418984
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۳ ۱۶:۰۶:۵۱
| |

رییس انجمن واردکنندگان تلفن همراه:

همچنان ارز به گوشی‌های بالای 300 یورو داده نمی‌شود

رییس انجمن واردکنندگان تلفن همراه گفت: تخصیص ارز به واردکننده تجاری برای واردات گوشی‌های بالای 300 یورو صورت نمی‌گیرد، اما برای واردات گوشی‌های مسافری که عمدتا به شکل قاچاق وارد می‌شود، ممنوعیت و محدودیتی وجود ندارد.

همچنان ارز به گوشی‌های بالای 300 یورو داده نمی‌شود
کد خبر: 418984
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۳ ۱۶:۰۶:۵۱

اعتمادآنلاین| حسین غروی رام در گفت‌وگو با میزان با اشاره به وضعیت بازار تلفن همراه اظهار کرد: به دلیل تامین نشدن ارز و شیوع کرونا و از سوی دیگر بسته شدن برخی از مرز‌ها و بازار‌های هدف مشکلات فراوانی برای صادرات کشور بوجود آمده است.

رییس انجمن واردکنندگان تلفن همراه تصریح کرد: قراردادی بین انجمن وارد کنندگان موبایل و صنف صادرکنندگان خشکبار به منظور تهاتر درآمد‌های ارزی به ریالی با ارزش نزدیک به 1.5 میلیارد یورو بسته شده، اما به دلیل مشکلات موجود صادرات خشکبار با مشکل مواجه شده است.

وی افزود: در صورت بازگشت ارز ناشی از صادرات به کشور و تخصیص بخشی از آن به سامانه نیما و بازار آزاد وضعیت بازار موبایل نیز به تعادل خواهد رسید.

غروی رام بیان کرد: تخصیص ارز به واردکننده تجاری برای واردات گوشی‌های بالای 300 یورو صورت نمی‌گیرد، اما برای واردات گوشی‌های مسافری که عمدتا به شکل قاچاق وارد می‌شود، ممنوعیت و محدودیتی وجود ندارد.

رییس انجمن واردکنندگان تلفن همراه عنوان کرد: در جلسات وزارت صمت قرار بود ممنوعیت برای موبایل بالای 150 یورو تصویب شود که با چانه زنی انجمن این رقم به 300 یورو افزایش یافت.

وی ادامه داد: تصمیم وزارت صمت برای تخصیص ارز به گوشی‌های زیر 300 یورو نیاز بازار را تا 91 درصد تامین می‌کرد البته برای تامین نیاز بازار باید تخصیص ارز سرعت گیرد.


غروی عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود و تنگنا‌های دولت برای تامین ارز، امکان تخصیص ارز به گوشی‌های بالای 300 یورو که به صورت تجاری وارد می‌شوند، وجود ندارد.

رییس انجمن واردکنندگان تلفن همراه بیان کرد: به گفته مدیران بانک مرکزی حدود 20 میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات هنوز به کشور بازنگشته است و با اقدامات صورت گرفته از سوی دستگا‌های اجرایی در صورت بازگشت این منابع به کشور مشکلات مربوط به تخصیص ارز برطرف خواهد شد.

منیع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها