فروش بلیت کمتر از ظرفیت هواپیما برای مقابله با کرونا

مسعود محمدی در مراسم ضدعفونی هواپیمای ایرباس هما درخصوص رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در پروازهای ایران‌ایر گفت: فروش بلیت در هواپیماهای ای. تی. آر با ظرفیت 65 مسافر به 45 نفر، در هواپیماهای ایرباس با ظرفیت 130 نفر به 100 نفر و در هواپیماهای فوکر با ظرفیت 100 به 70 نفر کاهش یافته است.

فروش بلیت کمتر از ظرفیت هواپیما برای مقابله با کرونا
کد خبر: 418985
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۳ ۱۶:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مسعود محمدی، مدیرکل ایستگاه تهران شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: با هدف حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی در دوران شیوع کرونا فروش بلیت در هواپیماهای هما با ظرفیت کمتری انجام می‌شود.

مدیرکل ایستگاه تهران شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در مراسم ضدعفونی هواپیمای ایرباس هما درخصوص رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در پروازهای ایران ایر افزود: فروش بلیت در هواپیماهای ای. تی. آر با ظرفیت 65 مسافر به 45 نفر، در هواپیماهای ایرباس با ظرفیت 130 نفر به 100 نفر و در هواپیماهای فوکر با ظرفیت 100 به 70 نفر کاهش یافته است.

وی درخصوص کنترل سلامت مسافران در هواپیماهای ایران ایر نیز گفت: اجازه نمی‌دهیم مسافران مشکوک به کرونا سوار هواپیما شوند که این تصمیم طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بهداشت جهانی و دستورالعمل سازمان هواپیمایی است.

محمدی توضیح داد: مسافر در زمان ورود به فرودگاه با همکاری مسئولان وزارت بهداشت از نظر ابتلا به بیماری چک می‌شود، همچنین ماسک با قیمت دولتی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. تب مسافر از طریق تب‌سنج‌های لیزری مورد تایید وزارت بهداشت سنجیده می‌شود.

مدیرکل ایستگاه تهران ایران‌ایر افزود: درنهایت، اگر مسافری که توانسته به داخل پرواز راه پیدا کند حالت سرماخوردگی داشته باشد، به دو ردیف آخر هواپیما که طبق دستورالعمل سازمان هواپیمایی خالی نگه داشته می‌شود، منتقل خواهد شد.

وی با بیان اینکه هواپیمایی ‌ایران‌ایر یک ایرلاین خصوصی نیست و به عنوان ایرلاین حامل پرچم زیر نظر یاتا و آیوسا فعالیت دارد، گفت: قول می‌دهیم که تمام پروتکل‌های بین‌المللی را رعایت کنیم.

مدیرکل ایستگاه تهران ایران ایر درباره نحوه ضدعفونی هواپیماها نیز گفت: این عملیات هر شب هنگام خواب هواپیما انجام می شود و تا 24 ساعت بعد از ضدعفونی تاریخ مصرف دارد. سپس درب هواپیما دو تا سه ساعت بسته می‌شود تا صبح که مسافر دوباره وارد پرواز شود.

وی افزود: بعد از هر پرواز اگر به هر دلیلی این هواپیما به درخواست خلبان نیازمند ضد عفونی مجدد باشد، در طول روز باز ضدعفونی می‌شود.

محمدی درخصوص ضدعفونی بین پروازها نیز گفت: همچنین پروازهایی که در مسیر استان‌های قرمز از نظر شیوع کرونا هستند، طبق دستورالعمل معاون خدماتی فرودگاهی مجددا ضد عفونی می‌شوند و اگر مسافر مشکوکی در پرواز حضور داشته باشد طبق پروتکل‌ مجددا ضدعفونی هواپیما انجام می‌شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها