کد خبر: 419005
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۳ ۱۸:۴۰:۰۰
| |

ایران در قطب جنوب پایگاه تحقیقاتی بزند/ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم پیشنهاد داد

سارا فلاحی در بازدید از پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی اعلام کرد که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از نتایج تحقیقاتی این پژوهشگاه به دلیل ارتباط آن با امنیت کشورمان استقبال می‌کند.

ایران در قطب جنوب پایگاه تحقیقاتی بزند/ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  یازدهم پیشنهاد داد
کد خبر: 419005
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۳ ۱۸:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سارا فلاحی، نماینده مردم ایلام و رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به دعوت پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی از این مرکز بازدید کرد.

در این دیدار ابطحی رئیس پژوهشگاه به معرفی مرکز و اهداف و کارکردهای آن پرداخت.

نماینده مردم ایلام در مجلس ضمن تاکید بر اهمیت این پژوهشگاه گفت: نتایج تحقیقات این پژوهشگاه ربط وثیقی با امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دارد و ما به عنوان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از همکاری با این پژوهشگاه استقبال می‌کنیم.

فلاحی در دیدار با اکبرپور، رئیس پژوهشکده مهندسی و فناوری دریا با تاکید بر اینکه جایگاه این پژوهشگاه در مباحثی چون پدافند غیرعامل مهم است افزود:‌ نهادهای امنیتی کشور باید نتایج پژوهش‌های این پژوهشگاه را جدی بگیرند و در برنامه‌ریزی‌ها از آن استفاده کنند.

در این دیدار همچنین برخی مابحث مورد توجه جدی قرار گرفته و دو طرف بر آن تاکید کردند که به شرح ذیل است:

-توجه به حضور پایگاه‌های تحقیقاتی قدرت‌های بزرگ در قطب جنوب، جمهوری اسلامی باید پایگاه تحقیقاتی در این قطب ایجاد کند.

-ایران از طریق دریای عمان به اقیانوس هند وصل می‌شود و 70 سال پیش به واسطه این ارتباط با یک سونامی خسارت بار مواجه شده است. این سونامی خسارات فراوانی به سواحل پاکستان، ایران و عمان وارد کرد و کشته‌های آن تا 4000 نفر نیز گزارش شده است. لذا باید به سمت پیشگیری و ایجاد زنگ هشدار سونامی در مناطقی چون بندر چابهار رفت؛ کاری که عمان بسیار سریع‌تر و منطقی‌تر از ما انجام داده است.

-عدم آشنایی بسیاری از نهادهای مسئول با پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی و علوم جوی باعث شده است که از ظرفیت نخبگان حاضر در این پژوهشگاه استفاده نشود و به جای جذب آن‌ها، زمینه فرار مغزها از کشور ایجاد می‌شود؛ همین مهم باعث شده تا بسیاری از اطلاعات مهم که با امنیت دریاها، محیط زیست، اقتصاد، زمین‌شناسی و... کشورمان مرتبط بوده در قالب تحقیقات علمی از کشورمان خارج شده و منجر به برنامه‌ریزی دشمن روی این داده‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها