کد خبر: 419011
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۵ ۰۶:۰۰:۰۰
| |

بایزید مردوخی، کارشناس مسائل اقتصادی، در گفت‌وگو با «اعتماد‌آنلاین»:

مسکن| مشکل مسکن استثنائاً ربطی به تحریم‌ها ندارد

بایزید مردوخی گفت: در صورتی که کارگزاران نظام تلاشی توأم با نظم داشته باشند و همچنین بر اساس واقعیت‌های موجود، در راستای کاهش مشکلات بکوشند خیلی از مشکلات موجود قابل حل خواهد بود.

مسکن| مشکل مسکن استثنائاً ربطی به تحریم‌ها ندارد
کد خبر: 419011
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۵ ۰۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مسکن تبدیل به یکی از مشکلات اساسی در اقتصاد ایران شده است. مشکل مسکن و تعداد کثیر اجاره‌نشین‌ها مساله‌ای است که فقط مختص کلانشهرها نیست، به طوری که حتی روستاهای بخشی از استان‌ها هم با این مساله درگیرند. در نتیجه چرایی لاینحل ماندن مشکل مسکن یکی از سوال‌هایی است که به طور دائم مطرح می‌شود.

بایزید مردوخی، کارشناس مسائل اقتصادی، در گفت‌وگو با اعتماد‌آنلاین در این ‌باره اظهار داشت: مشکل مسکن در حالی که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های عموم است در دهه‌های اخیر همچنان حل نشده است. به همین دلیل لازم است برنامه‌ریزی‌ای صورت گیرد تا این معضل بزرگ برای همیشه برطرف شود.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت:‌ ساختمان‌سازی پیش از همه بخش‌های عمرانی کشور باید جدی گرفته شود که برای رسیدن به آن، باید زمین و مصالح‌ آماده و به لحاظ شهرسازی هم مقدمات لازم فراهم شود. الان که نماینده‌های مجلس به این مساله ورود کرده‌اند می‌توان امید داشت که آنها «تلاش برای رفع مشکل مسکن» را به قانون تبدیل و به تبع آن دولت مقدمات لازم برای انجام این کار مهم را مهیا کند.

او همچنین تصریح کرد: بسیاری از موانعی که در حوزه اقتصادی پیش روی ماست ریشه در تحریم‌های بین‌المللی دارد؛ به عنوان مثال تا گره تحریم باز نشود بالطبع نمی‌توانیم در بخش‌های مهمی چون تولید و تجارت حرف چندانی برای گفتن داشته باشیم. اما استثنائاً مشکل مسکن ربطی به تحریم‌ها ندارد و فقط کافی است تصمیم‌گیران با برنامه‌ریزی خیلی دقیق و استفاده از پتانسیل‌های موجود در کشور یک بار برای همیشه مردم را از شر بی‌مسکنی نجات دهند. با این توضیح که حل مشکل مسکن تا حد زیادی آرامش سلب‌شده را به جامعه برمی‌گرداند.

بایزید مردوخی در پایان گفت: همه قبول دارند که تحریم و برخی از موانع داخلی چرخ اقتصاد را لنگ کرده‌ است. اما با وجود این،‌ می‌توان گفت در صورتی که کارگزاران نظام تلاشی توأم با نظم داشته باشند و همچنین بر اساس واقعیت‌های موجود، در راستای کاهش مشکلات بکوشند خیلی از مشکلات موجود قابل حل خواهد بود.

چکیده گفت‌وگو با بایزید مردوخی

-تحریم و موانع داخلی چرخ اقتصاد را لنگ کرده‌ است

-حل مشکل مسکن آرامش را به جامعه برمی‌گرداند

-ساختمان‌سازی باید پیش از همه بخش‌های عمرانی جدی گرفته شود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها