کد خبر: 419053
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۴ ۰۸:۴۱:۲۵
| |

اعزام یک تیم فنی برای تعمیر نفتکش صافر به رهبری سازمان ملل

سازمان ملل رسما از موافقت انصارالله یمن با اعزام تیمی فنی برای بررسی وضعیت نفتکش صافر خبر داد و از این تصمیم استقبال کرد.

اعزام یک تیم فنی برای تعمیر نفتکش صافر به رهبری سازمان ملل
کد خبر: 419053
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۴ ۰۸:۴۱:۲۵

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در سخنانی اظهار کرد: تأیید می‌کنم که مقامات صنعا رسماً موافقتشان را با اعزام یک تیم فنی برای بررسی و تعمیر نفتکش صافر به رهبری سازمان ملل اعلام کرده‌اند.

وی افزود: درصدد تضمین استقرار تیم فنی در سریع‌ترین زمان ممکن برای بررسی وضعیت نفتکش صافر و انجام تعمیرات اولیه هستیم.

دوجاریک در ادامه گفت: هرگونه نشت از این نفتکش برای یمن، محیط دریای سرخ و کشورهای مجاور و همچنین ناوگان بین‌المللی حمل و نقل دریایی فاجعه‌بار خواهد بود.

اخیراً دو منبع در سازمان ملل اعلام کردند: انصارالله یمن نامه‌ای را برای این سازمان فرستاد که در آن با اعزام تیم فنی برای بررسی نفتکش صافر در سواحل الحدیده موافقت کرده است.

سازمان ملل پیشتر نسبت به نفوذ آب به داخل موتور نفتکش صافر که حامل 1.1 میلیون بشکه نفت خام است و بیش از پنج سال است که در بندر رأس عیسی در دریای سرخ لنگر انداخته (که تحت کنترل انصارالله یمن است)، ابراز نگرانی کرد.

دولت مستعفی یمن جمعه از شورای امنیت خواست جلسه‌ای را برای بررسی این موضوع برگزار کند. قرار است این جلسه چهارشنبه برگزار شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها