کد خبر: 419098
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۴ ۱۰:۳۱:۳۹
| |

ظریف:

آماده مذاکره برای نهایی کردن سند 25 ساله ایران و چین هستیم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت‌: چینی‌ها در اسفند ماه پیش نویس سند همکاری 25 ساله خودشان را بر مبنای پیش نویس ما ارائه دادند و ما راجع به اینکه این دو پیش نویس را نهایی و به یک توافق برسانیم الان مذاکره می‌کنیم و در تماس ویدئو کنفرانسی که 10 روز قبل با وزیر خارجه چین داشتم به آنها اطلاع دادم که آماده مذاکره برای نهایی کردن این سند هستیم.

آماده مذاکره برای نهایی کردن سند 25 ساله ایران و چین هستیم
کد خبر: 419098
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۴ ۱۰:۳۱:۳۹

اعتمادآنلاین| محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه شنبه) پس از شرکت در نشستی با اعضای کمیسیون صنایع مجلس در جمع خبرنگاران بیان کرد: جلسه بسیار خوبی داشتیم نزدیک سه ساعت بحث تخصصی و کاری برای دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه داشتیم.

وی گفت: هم تلاش‌ها و چالش‌ها در این حوزه و هم وظایف وزارت خارجه را بیان کردیم، همکاران در کمیسیون سو‌الات خوبی را مطرح کردند و مسائل بسیار خوبی را تذکر دادند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه اعضای کمیسیون پیشنهادات خوبی را مطرح کردند، عنوان کرد: مهمترین کاری که در جلسه کردیم بعد از ارائه توضیحات، ریاست کمیسیون پیشنهاد کرد کمیته کاری بین بخش اقتصادی وزارت خارجه به مسئولیت معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه و کمیسیون برای تشویق صادرات تشکیل شود، برای اینکه مسیرهای کمک به صادرات غیرنفتی را بازتر کنیم و موانع را برداریم و کمیسیون هم از لحاظ قانونگذاری ها و ریل گذاریهایی که مجلس در این حوزه می خواهد انجام دهد.

وی گفت: روز یکشنبه جلسه خوبی با کمیسیون سیاست خارجی مجلس داشتیم بحث های خیلی خوبی شد. امیدوارم بتوانیم این روش را به عنوان روش همکاری با مجلس یازدهم ادامه دهیم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت‌: چینی‌ها در اسفند ماه پیش نویس سند همکاری 25 ساله خودشان را بر مبنای پیش نویس ما ارائه دادند و ما راجع به اینکه این دو پیش نویس را نهایی و به یک توافق برسانیم الان مذاکره می‌کنیم و در تماس ویدئو کنفرانسی که 10 روز قبل با وزیر خارجه چین داشتم به آنها اطلاع دادم که آماده مذاکره برای نهایی کردن این سند هستیم. زمانی که متن نهایی و مورد توافق قرار بگیرد در مراجع قانونی به تصویب خواهد رسید. باید براساس محتوای متن و اینکه چه میزان تعهدات مشخص دارد و یا برنامه بیشتر است باید درباره آن تصمیم گیری شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها