کد خبر: 419127
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۵ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ویروس کرونا| آموزش مجازی و دورکاری بازار خرید رایانه را در سراسر جهان داغ کرده است

حال که سازمان‌ بهداشت جهانی به مردم توصیه می‌کند در منزل بمانند، مردم باید برای کار از منزل و تحصیل مجازی چاره‌ای بیندیشند. تحقیقات نشان می‌دهد خرید رایانه در دوران شیوع کرونا بیشتر از قبل شده است. شرکت‌های اچ‌پی و لنوو بیشترین تعداد رایانه را برای مشتریان خود فرستاده‌اند.

ویروس کرونا| آموزش مجازی و دورکاری بازار خرید رایانه را در سراسر جهان داغ کرده است
کد خبر: 419127
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۵ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده- ویروس کرونا و شیوع آن در سراسر جهان باعث شده مردم بیشتر در خانه کار کنند و دانش‌‌آموزان و دانشجویان نیز از طریق آموزش مجازی در منزل خود به ادامه تحصیل بپردازند. طبیعتاً دورکاری و آموزش از راه دور نیاز به ابزارهایی چون گوشی هوشمند، لپ‌تاپ و کامپیوتر دارد؛ به همین دلیل هم شرکت‌های تولیدکننده تکنولوژی‌های روز به خاطر شیوع ویروس کرونا بیش از پیش مشغول کار شده‌اند تا نیاز بازار را برطرف کنند.

اعتمادآنلاین به نقل از «cnet» گزارش می‌دهد که بر اساس تحلیل‌های منتشرشده توسط گارتر (Garter) محموله‌های باری رایانه در سه‌ماهه دوم سال 2020 به 64.8 میلیون دستگاه رسید. فروشندگان توانستند رایانه‌های شخصی شرکت‌هایشان را مجدداً در انبارها ذخیره کنند. این در حالی است که تقاضا برای لپ‌تاپ نیز طی این سه ماه افزایش یافته است زیرا افراد بیشتری به دلیل شیوع کووید-19 در خانه کار یا تحصیل می‌کنند.

میکاکو کیتاگاوا (Mikako Kitagawa)، مدیر موسسه تحقیقاتی گارتنر، می‌گوید: «شیوع ویروس کرونا زنجیره تامین رایانه را دچار مشکل کرد، اما احتمالاً این افزایش تقاضا تنها مربوط به سال 2020 باشد و بیش از آن ادامه نیابد. این محموله‌های باری نیز به خاطر شیوع بیماری کووید-19 به صورت کوتاه‌مدت تقویت و تسریع و بر تعداد آنان افزوده شده است.»

لپ تاپ

طبق اعلان موسسه تحقیقاتی گارتنر، لنوو (Lenovo) و اچ‌پی (HP) بیشترین رایانه‌ها را به مشتریان خود ارسال کرده‌اند. این 2 شرکت برای 16 میلیون نفر محموله باری ارسال کردند. دل (Dell) با 10 میلیون ارسال، پس از این 2 شرکت قرار گرفته و اپل، ایسر (Acer) و ایسوس (Asus) هر کدام به حدود چهار میلیون نفر رایانه ارسال کرده‌اند. آماری راجع به تعداد ارسال‌های کروم‌بوک (Chromebooks) و آی‌پد (iPads) اعلام نشده است.

موسسه بین‌المللی تحلیل داده‌ها (IDC) هم در تحقیقی تعداد دستگاه‌های ارسال‌شده را در بعدازظهر پنجشنبه منتشر کرد. شمار این مرسولات کمی متفاوت بود و این تفاوت حکایت از ارسال 72 میلیون رایانه شخصی در طول سه‌ماهه داشت. بر اساس این آمارها، اچ‌پی برای تحویل کالا در صدر قرار گرفت و 18 میلیون رایانه ارسال کرد، پس از آن نیز لنوو (Lenovo) با 17 میلیون و دل با 12 میلیون بیشترین رایانه‌ها را به مردم تحویل داده‌اند. این موسسه اعلام کرد که اپل پنج میلیون رایانه شخصی و ایسر بیش از چهار میلیون دستگاه را به مشتری‌های خود تحویل داده است. همچنین این موسسه رشد تعداد مرسوله‌ها را به شیوع بیماری کووید-19 مرتبط دانسته است.

لپ تاپ

جایتش اوبرنی (Jitesh Ubrani)، مدیر تحقیقات ردیاب‌های دستگاه‌های موبایل در موسسه بین‌المللی تحلیل داده‌ها، می‌گوید: «تقاضای شدید برای کار از منزل و همچنین نیاز به یادگیری الکترونیکی بیش از آن چیزی است که انتظار می‌رفت؛ به همین دلیل تقاضا برای خرید رایانه بیشتر از قبل شده و رایانه‌ها دوباره در مرکز توجه مردم قرار گرفته‌اند. چیزی که قابل پیش‌بینی نیست اینکه آیا در دوران پساکرونا و بعد از عبور از این مرحله نیز تقاضا برای خرید رایانه به همین شکل باقی می‌ماند یا خیر و با توجه به کم شدن بودجه مدارس و شرکت‌ها و بازگشایی دوباره آنها مردم همچنان مثل اوایل سال 2020 خواهان خرید رایانه‌های شخصی یا دستی هستند؟»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها