کد خبر: 419135
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۴ ۱۲:۰۵:۰۱
| |

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده بررسی کرد:

علت اختلال در مشارکت سیاسی بین‌المللی زنان

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه شیوه‌های آماری و جمع‌آوری اطلاعات در حوزه زنان با چالش روبرو است، گفت؛ همین موضوع چهره مشارکت زنان در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را در بعد جهانی دچار خلل کرده است.

علت اختلال در مشارکت سیاسی بین‌المللی زنان
کد خبر: 419135
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۴ ۱۲:۰۵:۰۱

اعتمادآنلاین| معصومه ابتکار روز سه شنبه در نشست تخصصی با مشاوران زن وزرا و دستگاه های اجرایی دولت افزود: تکالیفی که از سوی مقام معظم رهبری، رییس جمهوری و در مفاد قانون در قالب سیاست های خانواده ابلاغ شده، فرابخشی است و فقط بر دوش معاونت امور زنان و خانواده نیست بلکه تکلیف و وظیفه جمعی تمام دستگاه های عضو دولت است.

وی ادامه داد: باید حداکثر هماهنگی، هم افزایی و کار و تلاش برنامه ریزی شده در حوزه زنان را پیش ببریم تا هدف تحقق یابد و چهره زنان ایرانی در عرصه های داخلی و بین المللی تغییر ماهیت دهد.

معاون رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه شرایط پاندمی کرونا مشکلات زیادی را بوجود آورده و سبک زندگی را تغییر داده، خاطرنشان کرد: به نظر نمی رسد به این زودی به شرایط عادی بازگردیم پس باید هر چه سریعتر و جدی تر خود را با این شرایط از بعد اقتصادی و اجتماعی وفق دهیم و اجازه ندهیم فعالیت ها بخصوص در سال آخر دولت تعطیل شود.

وی یادآور شد: سال آخری که مقام معظم رهبری در گفت وگو با نمایندگان هم بر آن تاکید و اعلام کردند که سال آخر سال مهمی است و دولت با حداکثر تلاش و فعالیت، نتایج و صورت وضعیت کار خود را باید به دولت بعد ارایه دهد.

ضرورت تحقق عدالت جنسیتی مبتنی بر نگاه اسلامی و قرآنی ابتکار در بخشی دیگر از سخنان خود، به عملکرد معاونت اشاره کرد و گفت: در حوزه زنان و خانواده، اقدامات و تلاش های خوبی داشتیم که از جمله آن می توان به تحقق عدالت جنسیتی مبتنی بر نگاه اسلامی، دینی و قرآنی و نشات گرفته از مفاهیم عمیق قرآنی از سیره پیامبر و ائمه اطهار اشاره کرد.

وی افزود: دولت بر این مبنا در سیاست های ابلاغی مبتنی بر قانون ششم توسعه، حرکت خوبی را آغاز کرد در نخستین جلسه ستاد ملی زن و خانواده در سال 96 با حضور رئیس جمهوری، شاخص های عدالت جنسیتی به تصویب رسید و کلیات آن طی سال 97نهایی و برای دستگاه ها ابلاغ شد.

معاون رئیس جمهوری یادآور شد: سندهای ارتقا وضعیت زنان و خانواد بر اساس این شاخص ها و با نگاه برنامه ریزی معطوف به نتیجه، در 31 استان تدوین شد و طی دو سال اخیر این 31 برنامه در شورای برنامه ریزی استان‌ها با تلاش بسیار جدی معاونت امور زنان و مدیران کل امور بانوان استان ها تدوین شد که گام بسیار مهمی در جهت عملیاتی کردن شاخص های عدالت جنسیتی و تحقق آن بود.

ابتکار با بیان اینکه در کنار آن با همکاری مرکز آمار، شناسنامه شاخص های عدالت جنسیتی در جهت رصد و پایش این شاخص ها تنظیم و تهیه شد، خطاب به مشاوران زن وزرا و دستگاه های اجرایی گفت: این برنامه ها یک برش بخشی دارد و باید شما در بخش های خود بر مبنای این برنامه حرکت کنید. انتظار ما از شما مشاوران در این فرصت یکساله این است که در عرصه زنان کوشاتر باشیم و ذره ای کاستی و کوتاهی صورت نگیرد تا شاهد دستاوردهای خوبی در حوزه زنان باشیم.

وی با بیان اینکه توانستیم با همکاری مجلس دهمقوانین موثری به تصویب برسانیم، خاطرنشان کرد: عملگرایی خوبی با مجلس دهم داشتیم و امیدواریم با مجلس یازدهم هم طبق تاکید رهبری تعامل مفید ‌سازنده داشته باشیم.

منبع: ایرنا




اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها