کد خبر: 419170
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۴ ۱۳:۲۶:۴۸
| |

چه کسی می‌خواهد چهره مجلس یازدهم را مخدوش کند؟

اخیرا با فرمایشات رهبری معظم انقلاب رسانه های اصلاح طلب دست به کار شده و سعی دارند چهره مجلس یازدهم را مخدوش کنند که مجلس فارغ از تدبیر و منش عقلانی است و به دنبال حاشیه سازی برای این مجلس هستند.

چه کسی می‌خواهد چهره مجلس یازدهم را مخدوش کند؟
کد خبر: 419170
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۴ ۱۳:۲۶:۴۸

اعتمادآنلاین| مجلس یازدهم از ابتدای تشکیل با سرعت در حال حرکت است و با انتخاب اعضای کمیسیون ها و هیات رئیسه و به دور از تنش ها نشان داده به دنبال خدمت رسانی است.

از سوی دیگر روحیه مقابله با فساد مجلس یازدهم نشان داد با هیچ کس مسامحه ندارد و در قضیه اعتبارنامه تاجگردون مشخص شد مجلس اینبار از خود برای پاکسازی فساد شروع کرده و این گام مثبت و روشنی در جهت منافع مردم و انقلاب بود .

اما یکی از مهمترین وظایف مجلس شورای اسلامی در کشور نظارت است، مجلس می تواند با نظارت دقیق ، دولت را در ریل خدمترسانی قرار داده و در این خصوص نمایندگان می کوشند به وظایف قانونی خود عمل کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در ارتباط تصویری با نمایندگان مجلس یازدهم فرمودند: «روابط مجلس با دولتمردان باید مطابق قانون و شرع باشد، یعنی سؤال و تفحص به‌عنوان حق مجلس وجود داشته باشد اما توهین و دشنام و نسبتِ بدون علم به دولتمردان به‌هیچ‌وجه جایز نیست و برخی از این نسبت‌ها حرام شرعی است.»

ایشان افزودند: «از برخوردهای احساسی و غیرمنطقی پرهیز شود و بیان دیدگاه و نظر مخالف، متین، خردمندانه، قوی و قابل توجیه باشد.»

امام خامنه ای همچنین درباره وضعیت اشتغال دولت برای رسیدگی به امور تا لحظه آخر، فرمودند: «سال آخر دولت‌ها معمولاً سال حساسی است و باید مراقبت شود که پیگیری امور به‌هیچ‌وجه سست نشود و بر همین اساس اعتقاد راسخ دارم که دولت‌ها باید تا روز آخر وظایف خود را انجام دهند و بعد از پایان دوره قانونی خود، امانت را با ارائه صورت وضعیت، به دولت بعدی تحویل دهند.»

رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب در حالی است که زمزمه هایی مبنی بر استیضاح روحانی مطرح می شد.

هر چند دیگر برای تمامی مردم کارنامه دولت حسن روحانی بعد از 7 سال مشخص شده و اصلاح طلبانی که مجلس دهم را در اختیار داشتند نیز کارنامه خوبی از خود بر جای نگذاشتند.

اما همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند دو موضوع اساسی وجود دارد.

اول اینکه دولت باید تا پایان زمان قانونی خود بر سر کار باشد و باید تا اخرین نفس در خدمت مردم قرار گیرد. امروز کشور بیش از هر نوع حاشیه سازی به کار و تلاش نیاز دارد تا مشکلات مردم کمتر شود. از سوی دیگر اگر دولت برکنار شود برخی ها بهانه خواهند آورد که نگذاشتند ما کار کنیم و ...

نکته دوم اینکه مجلس هم نباید از وظیفه قانونی نظارتی خود غفلت کند بلکه باید با حساسیت کامل از پیگیر حل مشکلات مردم و نظارت قوی تر بر دولت داشته باشد.

اخیرا با فرمایشات رهبری معظم انقلاب رسانه های اصلاح طلب دست به کار شده و سعی دارند چهره مجلس یازدهم را مخدوش کنند که مجلس فارغ از تدبیر و منش عقلانی است و به دنبال حاشیه سازی برای این مجلس هستند.

از سوی دیگر با این فشارها سعی دارند مجلس یازدهم را تبدیل به مجلس دهم کنند اما دولت و مردم به خوبی می دانند که این مجلس با عقلانیتی کامل و نظارتی دقیق بر امور دولت خواهد داشت و برای منافع کشور و مردم و نظام تمام تلاش خود را می کند.

مصداق این سخن نیز اینکه قالیباف به عنوان رئیس مجلس یازدهم گزارشی را به رهبر معظم انقلاب اسلامی ارائه کرد .

بسته اقتصاد مردمی مجلس یازدهم برای تحول اقتصادی به نفع مردم تدوین شده و نشان از عزم راسخ مجلس دارد.

در این بسته 5 سر فصل اصلاح ساختار بودجه ریزی، نوسازی نظام مالیاتی کشور، بهبود معیشت اقشار کم درآمد، رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال، تجارت خارجی و صادرات غیر نفتی می باشد که دارای زیر فصل ها و بخش های مختلفی است.

به نظر می رسد عزم مجلس انقلابی با مدیریت جهادی جزم است تا مردم کمی از سختی ها و مشکلات معیشتی و اقتصادی که برای آنها به وجود آمده کمتر شود.

منبع: افکارنیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها