کد خبر: 419182
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۴ ۱۴:۱۱:۵۰
| |

به اسرائیل حمله می‌شود؟

روزنامه «رأی‌الیوم» در سرمقاله خود این سخنان «عبدالله یحیی الحاکم» رئیس هیأت اطلاعات جنبش انصارالله یمن را که گفته بود بانک اهدافی در عربستان، امارات و فلسطین در اختیار دارند و احتمال هدف قرار دادن این اهداف وجود دارد، مورد بررسی قرار داد.

به اسرائیل حمله می‌شود؟
کد خبر: 419182
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۴ ۱۴:۱۱:۵۰

اعتمادآنلاین| رأی الیوم نوشت که چند ساعت پس از این سخنان، سخنگوی ائتلاف سعودی اعلام کرد که سامانه دفاعی آن‌ها چهار موشک و شش پهپاد را رهگیری کرده است و اگرچه به مکان رهگیری این موشک‌ها اشاره‌ای نکرد اما سخنگوی انصارالله تأکید کرد که این موشک‌ها به اهداف خود رسیده است.

این روزنامه افزود که سخنان عبدالله الحاکم برای هدف قرار دادن عمق خاک عربستان سعودی تازگی ندارد اما آنچه جدید است اشاره او به اهدافی در امارات و تل‌آویو است لذا باید این سوال را پرسید که آیا ما در برابر استراتژی جدید توسعه دایره اهداف تا فلسطین اشغالی هستیم، آیا جنبش انصارالله موشک‌هایی در اختیار دارد که قادر است به تل‌آویو برسد؟ یا اینکه این تهدیدات در راستای جنگ روانی است.

نویسنده نوشت که انصارالله در مسیر حزب‌الله لبنان حرکت می‌کند و اغلب تهدیدات خود را عملی می‌کند و پیشتر به هدف قرار دادن ریاض، جده، خمیس مشیط و بقیق مرکز صنایع نفتی عربستان تهدید کرده بود که آن را عملی کرد و این پایگاه‌ها را هدف حملات موشکی و پهپادی دقیق قرار داد و حیرت دشمنان و کارشناسان خارجی را برانگیخت.

رأی‌الیوم در ادامه نوشت که در خصوص حمله انصارالله به اهداف اسرائیلی در دوره آینده دو احتمال وجود دارد که وقوع آن بعید نیست:

نخست: اینکه انصارالله بندر ایلات واقع در شمالی‌ترین نقطه خلیج العقبه را هدف حمله موشکی قرار است و این احتمال وجود دارد چرا که بُرد موشک‌ها و پهپادهای این جنبش به بندر ینبع عربستان واقع در شمال غربی این کشور می‌رسد و بندر ایلات نیز تنها چند ده کیلومتری از ینبع فاصله دارد و در حقیقت در تیررس این موشک‌هاست.

دوم: هدف قرار دادن کشتی‌های اسرائیلی در ورودی باب‌المندب یا جنوب دریای سرخ با استفاده از موشک‌های دریایی یا قایق‌های تندرو «استشهادی»، درست همانند اتفاقی که برای کشتی‌های اماراتی و سعودی رخ داد.

این روزنامه همچنین نوشت که جنبش انصارالله پس از گذشت قریب شش سال تجاوزات ائتلاف عربی و بمباران نقاط مختلف یمن، دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد و دیگر اهدافی باقی نمانده است که اسرائیلی‌ها در صنعاء و صعده بمباران کنند لذا باید گفت که هر گونه حمله موشکی انصارالله به امارات یا فلسطین اشغالی با استفاده از پهپاد یا موشک‌های بالستیک طی هفته‌های آینده بعید نیست و چه بسا جدیدترین، خطرناک‌ترین و غافلگیرکننده‌ترین موارد در جنگ یمن در طول شش سال باشد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها