کد خبر: 419190
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۴ ۱۴:۲۴:۱۷
| |

نامه ۱۱ کشور اروپایی به اتحادیه اروپا:

الحاق کرانه باختری نقض قوانین بین المللی است

11 تن از وزیران خارجه کشورهای اروپایی در نامه‌ای از اتحادیه اروپا خواستند تا گزینه‌های احتمالی برای پاسخ به الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری توسط اسرائیل آماده شود.

الحاق کرانه باختری نقض قوانین بین المللی است
کد خبر: 419190
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۴ ۱۴:۲۴:۱۷

اعتمادآنلاین| به گزارش روزنامه هاآرتص، این 11 کشور اروپایی در نامه‌ای به جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشتند که انجام اینکار ضروری است چرا که پنجره زمانی برای انجام اقدامات بازدارنده علیه طرح الحاق کرانه باختری در حال بسته شدن است.

نامه کشورهای اروپایی که نسخه‌ای از آن در اختیار این روزنامه اسرائیلی قرار گرفته توسط کشورهای فرانسه، ایتالیا، هلند، ایرلند، بلژیک، مالت، فنلاند، دانمارک، سوئد، لوکزامبورگ و پرتغال امضا شده است.

در این نامه آمده است که الحاق احتمالی بخش‌هایی از اراضی اشغالی فلسطینی‌ها توسط اسرائیل نگرانی عمیق برای اتحادیه اروپا و کشورهای عضو باقی می‌ماند.

وزیران خارجه خطاب به بورل نوشتند: از آنجایی که شما در بیانیه 4 فوریه و 18 مه 2020 اشاره کردید، الحاق کرانه بخش‌هایی از سرزمین اشغالی فلسطین نقض قوانین بین المللی است.

کشورهای امضا کننده نامه مزبور مواضع بسیار جدی را در مورد مساله الحاق اتخاذ کرده‌اند. آنها به مدت چند ماه خواستار گفت وگوی جامع در مورد تاثیر گذاری الحاق کرانه باختری بر روی روابط اتحادیه اروپا با رژیم صهیونیستی شده‌اند و به شکل تلویحی اقدامات تنبیهی اتحادیه اروپا علیه رژیم اسرائیل را مطالبه کردند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی وعده داده بود که طرح الحاق شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری را از اول ژوئیه (11 تیر) آغاز کند اما به علت فشارهای جامعه بین الملل مخصوصا اتحادیه اروپا و همچنین اختلافات داخلی و عدم تفاهم با آمریکا اقدام غیر قانونی این رژیم با شکست مواجه شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها