فرضیه‌های مفقود شدن دختری کوهنورد در گلستان

فرماندار کردکوی در غرب استان گلستان گفت: فرضیه‌های مختلف مفقود شدن یک دختر کوهنورد در ارتفاعات جنگلی این شهرستان از سوی دستگاه‌های امنیتی و انتظامی در حال بررسی است.

فرضیه‌های مفقود شدن دختری کوهنورد در گلستان
کد خبر: 419216
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۴ ۱۵:۴۱:۴۵

اعتمادآنلاین| ابراهیم قدمنان اظهار داشت: هر گونه فرضیه‌ای در خصوص مفقود شدن "سها رضانژاد" تایید یا رد نمی‌شود، مطابق تقسیم کار هر دستگاه در این حوزه کارهای ردیابی، جستجو و بررسی‌های تخصصی خود را انجام می‌دهد.

وی بیان داشت: از نخستین ساعات اعلام مفقود شدن این فرد در جمعه گذشته گروه‌های امداد و نجات کوهستان هلال احمر و کوهنوردی در منطقه حضور یافته و با بررسی راه‌های مختلف مشغول جستجو هستند.

وی تصریح کرد: تعدادی از اهالی منطقه به همراه گروه‌های تخصصی - انتظامی نیز در منطقه جنوبی شهرستان کردکوی حضور دارند تا بتوان اثری از دختر مفقودی پیدا کرد.

فرماندار کردکوی گفت: اکنون بیش از 50 نفر در قالب 6 گروه امداد و نجات از دستگاههای مختلف نظیر هلال احمر تمام تلاش خود را برای پیدا کردن این کوهنورد بکار گرفته‌اند.

قدمنان اظهار کرد: یک گروه کوهنوردی بدون اخذ مجوز و حتی رعایت پروتکل‌های بهداشتی دوره کرونا وارد ارتفاعات جنگلی کردکوی شدند که متاسفانه یکی از اعضای آنها بنام خانم سها رضا نژاد 27 ساله مفقود شده است.

در همین پیوند معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: هر فرضیه‌ای در خصوص مفقودی این کوهنورد وجود دارد بر این اساس هر دستگاهی در حوزه وظایف محوله کار تخصصی خود را انجام می‌دهد و تمام امکانات و تجهیزات لازم برای جستجوی شبانه روزی مهیا و بکار گرفته شده است.

عبدالرضا چراغعلی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اطلاع رسانی در این خصوص از طریق رسانه‌های رسمی و با مرجعیت و منبع معاون سیاسی استاندار گلستان، فرماندار کردکوی یا رییس جمعیت هلال احمر شهرستان یا مدیرعامل استان معتبر است و در این رابطه فضای مجازی مرجعیت و سندیت ندارد.

همچنین معاون اجتماعی نیروی انتظامی گلستان گفت: پس از اعلام مفقودی به مرکز فوریت‌های پلیس 110 استان تیم‌های تخصصی به منطقه اعزام شدند.

علی بهرامی اظهار داشت: بررسی‌های تخصصی و میدانی پلیس در این راستا آغاز و با هماهنگی مرجع قضایی، مدیر گروه کوهنوردی و 2 نفر از اعضای مرتبط برای انجام تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی منتقل شدند.

رییس پلیس آگاهی گلستان هم گفت: تا این لحظه فرضیه قتل یا آدم‌ربایی در خصوص فرد مفقودی رد می‌شود و جستجو همچنان ادامه خواهد داشت.

سرهنگ مجتبی مروتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: اکنون فرضیه‌هایی همچون سقوط از ارتفاع و یا گم شدن این بانوی جوان در جنگل جدیت و سندیت بیشتری دارد.

وی تصریح کرد: وسایل فرد مفقود شده از جمله تلفن همراه داخل چادر صحرایی جا مانده بود که جمع آوری و ضبط است.

منطقه جهان‌نمای گلستان در ارتفاعات جنوبی گرگان و کردکوی بدلیل بکر بودن جنگل‌های آن جذابیت زیادی برای گردشگران و کوهنوردان دارد.

منبع: ایرنا




اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها