میهمانی مردانی از پاستور در بهارستان

به نظر می‌رسد نمایندگان مجلس قصد دارند تا عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذارند، چنانکه یکشنبه شب و دوشنبه صبح کمیسیون‌های مجلس جلسات پرترافیکی را با حضور وزرا و مسوولان دولتی برگزار کردند.

میهمانی مردانی از پاستور در بهارستان
کد خبر: 419255
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۵ ۰۶:۳۹:۴۸

اعتمادآنلاین| نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از یکی، دو هفته طولانی حالا و بعد از بیانات عالی‌ترین مقام جمهوری اسلامی از قرار معلوم در تلاشند تا نوع روابط خود با دولتی‌ها را تغییر دهند و چنانکه محمدباقر قالیباف در دیدار آنلاین نمایندگان مجلس با رهبری گفت، تلاش خود را برای هم‌افزایی با دولتی‌ها به ‌منظور حل و فصل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم که این روزها به اوج خود رسیده و نارضایتی‌های موجود در جامعه را از عملکرد مجموعه حاکمیت دوچندان کرده است، انجام می‌دهد. نارضایتی‌هایی که شاید در روزهای آتی موجبات همراهی بیشتر قوای سه‌گانه را برای حل و فصل مسائل اقتصادی فراهم آورد. این میان به نظر می‌رسد نمایندگان مجلس قصد دارند تا عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذارند، چنانکه یکشنبه شب و دوشنبه صبح کمیسیون‌های مجلس جلسات پرترافیکی را با حضور وزرا و مسوولان دولتی برگزار کردند.

نشست اقتصادی با ظریف

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی که این روزها به ‌واسطه اقداماتش در قامت رییس دستگاه دیپلماسی ایران با انتقادات تند و تیز اصولگرایان مجلس یازدهمی مواجه شده، یکشنبه شب برخلاف روال معمول به‌ جای حضور در کمیسیون امنیت ملی به کمیسیون صنایع و معادن رفت تا احتمالا درباره کارکردهای دستگاه زیر نظرش در حوزه اقتصادی و تسهیل روابط صنعتگران سخن بگوید. او پس از پایان نشست با حضور در جمع خبرنگاران در اظهاراتی به مباحث مطروحه در دیدارش با اعضای کمیسیون صنایع و معادن پرداخت و اظهار کرد: «پس از استماع نظرات و پیشنهادات نمایندگان مقرر شد، کمیته مشترکی بین بخش اقتصادی وزارت امور خارجه با مسوولیت معاونت اقتصادی وزارتخانه و کمیسیون صنایع و معادن به‌ منظور توسعه صادرات تشکیل شود تا بتوان مسیرهای کمک به صادرات غیرنفتی را توسعه داد و موانع را از پیش‌ رو برداشت.»

نشست نظامی با حاتمی

این میان امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به کمیسیون امنیت ملی رفت تا در شرایطی توضیحاتی را درباره آخرین وضعیت ایران در منطقه و جهان ارایه کند که اقدامات ایالات متحده امریکا برای جلوگیری از لغو تحریم‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد تشدید شده است. حاتمی پس از پایان این نشست در اظهاراتی که خبرگزاری خانه ملت آن را منتشر کرده با اشاره به این مهم گفته است: «دولتمردان امریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی تلاش می‌کنند اما موفق نخواهند شد. ما از ابتدای انقلاب در شرایط تحریم کار کردیم و تحریم‌ها هیچ تاثیری روی پیشرفت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نداشته است. با توجه به اینکه درخواست دولت امریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی زیاده‌خواهانه و مغرضانه است، کشورهای دنیا در مقابل این درخواست کوتاه نمی‌آیند و با امریکا همراهی نخواهند کرد. در چنین شرایطی دولتمردان امریکا موفق به تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی ایران در شورای امنیت نخواهد شد.»

بررسی «مسکن» با اسلامی

محمد اسلامی نیز که این روزها به ‌واسطه آشفتگی روزافزون در حوزه مسکن و افزایش افسارگسیخته اجاره‌بها از سوی افکار عمومی تحت فشار قرار گرفته، روز گذشته به کمیسیون عمران مجلس رفت و چنانکه سخنگوی این کمیسیون به ایسنا گفته، توضیحاتی را درباره این مساله ارایه کرده است. از قرار معلوم در جریان این نشست 6 نفر از نمایندگان پرسش‌هایی را خطاب به اسلامی مطرح کرده‌اند و وزیر راه و شهرسازی هم به این پرسش‌ها پاسخ داده است. سخنگوی کمیسیون عمران همچنین گفته که «کمیسیون عمران در حال بررسی طرح مربوط به ساماندهی بازار مسکن است. این طرح از حساسیت بالایی برخوردار است. کمیسیون قصد داشت در این هفته این طرح را نهایی و به صحن مجلس ارایه دهد، اما هنوز مباحثی در خصوص تعیین منابع مالی این طرح مطرح است و ما قصد نداریم با عجله این طرح را تصویب کنیم.» در همین راستا روز گذشته کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به‌ تصویب کلیات طرح دوفوریتی افزایش مالیات بر خانه‌های خالی پرداخت و وزیر کار و رفاه اجتماعی و وزیر نفت نیز به ترتیب با حضور در کمیسیون‌های اجتماعی و انرژی به سوالات نمایندگان پاسخ داده‌اند.

فیلترینگ، اولویت فرهنگی‌ها

این میان اما نکته قابل توجه شاید دغدغه اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی باشد. اعضای این کمیسیون که عمدتا نزدیکی‌ها و وابستگی‌های غیرقابل انکاری به جبهه پایداری دارند، روز گذشته در شرایطی سراغ فضای مجازی رفتند که آشفتگی‌های اقتصادی ایران آنقدر هست که فرصت برای رسیدگی به فضای مجازی و البته فیلتر آن نباشد ولی با این حال اعضای این کمیسیون در جریان نشست اخیرشان به بررسی این موضوع پرداختند و سخنگوی کمیسیون فرهنگی نیز در این زمینه گفت که «کمیسیون فرهنگی برای اینکه اولین لبیک را به فرمایشات اخیر رهبری داده باشد، موضوع بسیار مهم فضای مجازی را در نشست امروز (دیروز) با حضور دستگاه‌های مربوطه با بررسی فعالیت‌های انجام شده بررسی کرد.» حجت‌الاسلام نصیرایی، نماینده عضو جبهه پایداری فردوس و طبس در مجلس یازدهم همچنین گفته است: «در این نشست به‌طور مفصل در مورد فضای مجازی بحث و گفت‌وگو و گزارش مفصلی در مورد ابعاد محتوا و مسائل فنی آن ارایه شد؛ همچنین نمایندگان نظرات و پیشنهادات خود را در مورد گزارش ارایه کردند.» پیشنهادها و نظرهایی که باتوجه به اکثریت نمایندگان نزدیک به پایداری‌ها در کمیسیون فرهنگی، احتمالا چندان به ‌نفع تداوم فعالیت شبکه‌های اجتماعی به ‌شکل کنونی نخواهد بود.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها