درخواست رئیس شورای شهر تهران برای معرفی دستگاه‌های کم‌کار در مورد زلزله

رییس شورای اسلامی شهر تهران خواستار معرفی دستگاه‌های کم کار در موضوع زلزله تهران شد.

درخواست رئیس شورای شهر تهران برای معرفی دستگاه‌های کم‌کار در مورد زلزله
کد خبر: 419339
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۵ ۰۹:۴۷:۰۴

اعتمادآنلاین| محسن هاشمی رفسنجانی در جلسه ستاد محلی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که در محل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد، اظهارکرد: امروز صبحت از آمادگی 18 درصدی در برابر زلزله بود که جای تاسف دارد. ما در شورای شهر آمادگی خودمان را چه در زمینه تقنینی و چه در زمینه نظارتی برای ارتقا ایمنی و آمادگی در برابر حوادثی نظیر زلزله اعلام می کنیم.

وی ادامه داد: در چنین کارهایی اولین نکته بحث مسائل مالی است، اینکه ما تخصص و توان اجرایی را داریم اما پول آن تامین نمی شود. در این خصوص شرکت آب وفاضلاب مثال خوبی است که خیلی بی سر و صدا آمدند و کارها انجام شد و کسی هم نیامد بگوید که چرا دو ریال یا سه ریال گذاشتید روی قیمت قبض آب. ما می توانیم در مورد برق و مخابرات هم بعضی کارها را داشته باشیم و تغییرات بسیار کم طوری که مشکلی برای مردم ایجاد نکند در قبض‌ها اتفاق بیفتند.

هاشمی با بیان اینکه متاسفانه جلسات جدی برای اینکه هر استان وظیفه خودش را در مورد تهران بداند برگزار نشده است، گفت: در این خصوص دستورالعمل هست اما وقتی مدیران و استانداران تغییر کنند دستورالعمل بایگانی می شود و لازم است که حداقل هرسال فعالیتشان را بازبینی و تکرار کنند.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه جامعه این حس را دارد که هر وقت حادثه‌ای رخ می دهد مسئولان توجه می‌کنند و بعد هم رها می‌شود، تصریح کرد: خوب است به مردم بگویید که همیشه به فکر هستیم.

وی به موضوع افشای پرونده‌های فساد نیز اشاره کرد و گفت: الان سوت زنی در بحث فساد و ... جدی شد. در حوزه مدیریت بحران هم باید وظایف دستگاه‌ها در جزوه‌ای مشخص شود و گزارش اقدامات هرکدام را بررسی کنیم و به مردم هم اطلاع دهیم. هر دستگاهی هم که کارش را انجام نمی دهد باید مشخص شود. باید بدانیم که هر دستگاه چقدر کار کرده است. ما دستگاهی داریم که 80 درصد کار انجام داده. دستگاهی هم داریم که یک درصد هم پیگیری نکرده است که مردم باید اینها را بدانند و به کم کاریها رسیدگی شود.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه قرار بود شتابنگارها و ... در تهران نصب شود، افزود: در این جلسه گزارش شد که اقداماتی در این خصوص انجام شده، اما عملا هیچ گزارشی در این خصوص در شورای شهر نداشته‌ایم که خوب است اینها نگارش و تبدیل به گزارش شود.

نماینده مردم تهران در شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه تمام کارهای ما برای این است که تعداد مجروحان و کشته‌ها در 72 ساعت و 48 ساعت اول زلزله را کم کنیم، گفت: مردم باید بدانند که در صورت بروز حادثه‌ای مانند زلزله ما هستیم و برنامه‌ریزیهای لازم را انجام دادهایم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها