چرا جوکوویچ درباره ایران تحقیق می‌کند؟

ملی‌پوش تنیس ایران گفت: جوکوویچ، اطلاعات کاملی نسبت به کشور ما داشت. خیلی نظر مثبتی داشت تا روزی به ایران بیاید. حتی در مورد بحث روادید از من سوالاتی را جویا شد که من در جواب به او گفتم بدون شک برای شخصی مانند تو نباید آمدن به ایران چندان سخت باشد.

چرا جوکوویچ درباره ایران تحقیق می‌کند؟
کد خبر: 419348
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۵ ۰۹:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| حمید نداف در خصوص حضورش در مسابقات بین‌المللی تنیس اظهار داشت: خیلی خوشحالم که به چنین رویداد بزرگی دعوت شده‌ام. با تلاش‌های مستمر رییس جمهور و نخست وزیر صربستان بود که مسئولان فدراسیون جهانی تنیس موافقت کردند تا این رقابت‌ها برگزار شود. بازیکنان بزرگی به این رویداد آمده‌اند و برای من افتخار بزرگی است که توانسته‌ام یکی از شرکت‌کنندگان این مسابقات باشم.

وی افزود: روز شنبه یانکو تیپساروویچ از من دعوت کرد تا از نزدیک شاهد تمرینات نواک جوکوویچ باشم. به نظرم نواک جزو نوابغ تنیس و ورزش دنیا است و آماری که این ورزشکار به ثبت رسانده گویای همین مسئله است. از لحاظ شخصیتی او دارای شخصیت بی‌نظیری است و اولین ایرانی هستم که این فرصت به من دست داده تا او را ملاقات کنم.

ملی‌پوش تنیس ایران در پاسخ به این سوال که جوکوویچ در هنگام دیدار آیا اطاعاتی نسبت به تنیس ایران داشت یا خیر، گفت: او در مورد ورزش ایران از من سوالاتی را جویا می‌شد. مشخص است خیلی در مورد ایران تحقیق کرده و زمانی که یانکو من را به او معرفی کرد در کمال شگفتی نواک اطلاعات کاملی نسبت به کشور ما داشت. خیلی نظر مثبتی داشت تا روزی به ایران بیاید. حتی در مورد بحث روادید از من سوالاتی را جویا شد که من در جواب به او گفتم بدون شک برای شخصی مانند تو نباید آمدن به ایران چندان سخت باشد. او همچنین برای مردم ایران در این شرایطی که کرونا وجود دارد آرزوی موفقیت کرد و ابراز امیدواری کرد تا خیلی زود شرایط به حالت عادی خود برگردد.

نداف در مورد سطح مسابقات بین‌المللی تنیس گفت: خوشبختانه برخی نفرات مطرح دنیای تنیس در این مسابقات حضور دارند و احتمال دارد برای هفته ششم و پایانی نواک در مسابقات شرکت کند. در نخستین مسابقه خودم باید با نفر شصتم دنیا از کشور اوکراین مسابقه بدهم. تاکنون در سی یا چهل سال از ایران کسی نبوده که توانسته باشد مقابل بزرگان دنیای تنیس بازی کند. امیدوارم حضور در این رقابت‌ها تجربه بزرگی برایم باشد تا از این طریق راه موفقیت را برای تنیس ایران هموار کنم. امیدوارم مسئولان فدراسیون به تنیس اهمیت دهند.

وی در مورد اینکه چرا شرایط تنیس چندان مساعد نیست، توضیح داد: در گذشته کشور‌های آسیایی مانند ژاپن، چین‌تایپه و ... خیلی از ما عقب بودند، اما با برنامه‌ریزی توانستند اکنون خودشان را به سطح فعلی برسانند. امکاناتی که در گذشته در اختیار تنیسور‌های ما وجود داشت آیا اکنون در اختیار ما است؟ باید در ابتدا سیستم متناسبی با رشته تنیس داشته باشیم. رشته‌هایی مانند تنیس، فوتبال و بسکتبال جزو رشته‌های بزرگ دنیا هستند، اما برای این سه رشته مسئولان ما چه کاری انجام داده‌اند؟ تاکنون هیچ کدام از مسئولان به من کمکی نکرده است. تنیس در کشور ما جایگاهی ندارد و باید برای این موضوع تنها گریست.

عضو تیم ملی تنیس در مورد انتخاب عزیزی به عنوان رییس این فدراسیون تنیس تاکید کرد: عزیزی یکسری صحبت‌ها انجام داده، اما باید در عمل ببینیم که چقدر این صحبت‌ها به حقیقت نزدیک است. تنها به دادن شعار نیست و امیدوارم او تنیس را در ایران تکان دهد. سبقه مدیریتی او نشان می‌دهد وی فردی پر تلاش است، هر چند که با وجود این اتفاق حلال تمام مشکلات در این رشته تنها پول است که می‌تواند کمک کند تا تنیس ما به جایگاه واقعی خودش برسد. تورم دلار شرایط را برای حضور ما در مسابقات سخت کرده، اما همه چیز مربوط به داشتن برنامه‌ریزی مدون و طولانی مدت است. امیدوارم آدم‌هایی از گوشه کنار کمک کنند تا شرایط برای ما مساعد شود.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها