بخشی از دفتر نیویورک تایمز ار هنگ کنگ به سئول منتقل می شود

نیویورک‌تایمز اعلام کرد بخشی از دفترش مستقر در هنگ‌کنگ را به سئول انتقال می‌دهد؛ همچنین مدعی شد "قانون جدید امنیت ملی که به هنگ‌کنگ تحمیل شده، سازمان‌های خبری را متزلزل کرده و درباره چشم‌اندازهای این دولت‌شهر به عنوان قطب روزنامه‌نگاری در آسیا، تردید به وجود آورده است."

بخشی از دفتر نیویورک تایمز ار هنگ کنگ به سئول منتقل می شود
کد خبر: 419368
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۵ ۱۰:۵۰:۵۲

اعتمادآنلاین| این اعلامیه پس از آن صورت گرفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دستورالعمل اجرایی جدیدی را به قصد "پاسخ‌گو کردن چین در قبال اقدامات سرکوب‌گرانه" امضا کرد که به تحریم مقامات چینی بابت پیاده‌سازی قانون جدید امنیت ملی هنگ‌کنگ نیز مجوز می‌دهد.

در حالی که قانون جدید امنیتی ملی هنگ‌کنگ ماه گذشته وضع شد، بیانیه نیویورک‌تایمز پس از آن صادر شد که ترامپ قانون جدیدی را با هدف "پاسخ‌گو کردن چین بابت اقدامات سرکوب‌گرانه" به امضا رساند. امضای این قانون، پایانی بر رفتار امتیازی آمریکا در قبال هنگ‌کنگ است.

مقامات نیویورک‌تایمز که بر پوشش بین‌المللی این روزنامه و عملیات آن نظارت دارند، روز سه‌شنبه طی یک نامه غیررسمی به کارکنان نوشتند: "قانون گسترده جدید امنیت ملی در هنگ‌کنگ، تردید بسیاری درباره اینکه قوانین جدید برای فعالیت و روزنامه‌نگاری ما چه معنی خواهد داشت، ایجاد کرده است. ما فکر می‌کنیم بایستی از جانب احتیاط، برای تنوع‌بخشی به کارکنان بخش ویرایش روزنامه در منطقه، برنامه‌ریزی احتمالی داشته باشیم."

در این نامه آمده است: "به عنوان تیم دیجیتالی روزنامه‌نگاران، که در زمان انتقال همکارانشان از نیویورک و لندن به سئول، پوشش شبانه‌روزی دارند، برخی خبرنگاران در هنگ‌کنگ می‌مانند تا تحولات آن را پوشش دهند".

این نامه می‌افزاید: تمام قصد ما این است که تحولات هنگ‌کنگ را پوشش داده و حتی این پوشش را افزایش دهیم، ضمن آنکه از آن به عنوان دریچه‌ای رو به چین، استفاده می‌کنیم.

در کنار خبرنگاران، انتظار می‌رود کارکنان بخش چاپ و تیم‌های بازاریابی در هنگ‌کنگ باقی بمانند.

روز سه‌شنبه، ترامپ یک دستور اجرایی و لایحه‌ای را امضا کرد که رفتارهای امتیازی آمریکا در قبال هنگ‌کنگ را به تعلیق درآورده و آن‌هایی که از نظر واشنگتن در برابر "اقدامات سرکوب‌گرانه" علیه ساکنان هنگ‌کنگ پاسخ‌گو هستند- و از جمله مقاماتی که در اعمال قانون جدید امنیت ملی هنگ‌کنگ مسئولیت دارند- را تحریم می‌کند.

دولت ترامپ قانون جدید امنیت ملی چین برای هنگ‌کنگ را بابت "دشوار کردن پاسخ‌گو نگه داشتن رفتار جمهوری خلق چین بابت رفتارش با مردم هنگ‌کنگ توسط روزنامه‌نگاران، سازمان‌های حقوق بشری و دیگر گروه‌ها" محکوم کرده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها