کد خبر: 419378
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۵ ۱۱:۱۳:۴۰
| |

نمایندگان با سلب فوریت از طرح مالیات بر خانه‌های خالی مخالفت کردند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با درخواست سلب یک فوریت طرح مالیات بر خانه‌های خالی مخالفت کردند.

نمایندگان با سلب فوریت از طرح مالیات بر خانه‌های خالی مخالفت کردند
کد خبر: 419378
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۵ ۱۱:۱۳:۴۰

اعتمادآنلاین| نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز- چهارشنبه- با درخواست سلب یک فوریت از طرح دو فوریتی اصلاح ماده 54 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم(مالیات بر خانه‌های خالی) مخالفت کردند.

جعفر قادری نماینده شیراز و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده درخواست کنندگان سلب یک فوریت از طرح مالیات بر خانه‌های خالی گفت: اگر می‌خواهیم در مجلس قانونی را مصوب کنیم باید به گونه‌ای برخورد شود که ایرادات و اشکالات را بیشتر نکند. دولت در سال‌های گذشته این قانون را اجرا نکرده است، این طرح باید به کمیسیون‌های مربوطه برگردد تا آثار آن را بر ساخت و ساز، مالیات و دیگر موارد بررسی کنند.

وی با بیان اینکه در این طرح هنوز موارد زیادی محل ایراد است، گفت: این طرح اخذ مالیات را منوط به پایان کار کرده است. ما با این طرح کار افراد را تشویق می‌کنیم دریافت پایان کار را به تاخیر بیندازند. علاوه بر این در این طرح بسیاری از موضوعات مبهم بوده و تعیین تکلیف نشده است و ما نباید کاری کنیم که کد فروشی رایج شود.

نماینده شیراز در مجلس گفت: در جامعه فضایی ایجاد کردیم که کسی نمی‌تواند مخالفت خود را با این طرح ابراز کند ما مخالف این طرح نیستیم بلکه می‌گوییم اگر قرار است در مجلس به تصویب برسد باید جامع و مانع بوده و قدرت عملیاتی داشته باشد، ما نباید احساسی عمل کنیم این کار ممکن است مایه وهن مجلس شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: باید یک فوریت این طرح سلب شود تا در اولین فرصت کمیسیون‌های ذیربط آن را بررسی کنند و به جمع‌بندی برسند و هفته بعد در دستور کار قرار گیرد.

از سوی دیگر جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در مخالفت با سلب یک فوریت از طرح خانه‌های خالی گفت: این طرح با تبدیل به شدن به قانون با اثر دهی سریع انقلابی یکی از مشکلات بزرگ آحاد ملت ما را به خصوص طبقات ضعیف و محروم که به جای خانه نشین شدن، خاکستر نشین شده اند را برطرف می‌کند.

وی افزود: مسکن مسأله اساسی است، موضوع مسکن و ساخت و ساز و انبوه ساز و سرمایه راکد که نقدینگی مردم را به آپارتمان تبدیل کرده‌اند از تسهیلات این نظام استفاده کردند خانه خریده‌ و آن را احتکار کردند، مساله مهمی در کشور است؛ کشور فقیر نیست بلکه آن را فقیر کردند.

نماینده مشهد در مجلس ادامه داد: این طرح مسئله محور بوده و به دنبال حل مشکلات است. نخست اینکه مالیات بازدارنده بوده، دیگر آن که اطلاعات به طور شفاف در سامانه بارگذاری می شود. اگر مجلس امروز نتواند با طرح‌های دو فوریتی و یک فوریتی خود برای این مصیبت‌ها چاره اندیشی کند سودی به حال مردم نخواهد داشت. با توجه به انتظارات مردم و وضعیت عمومی کشور سلب فوریت پیام منفی خواهد داشت.

نمایندگان پس از استماع نظرات مخالفان و موافقان با سلب یک فوریت از این طرح مخالفت کردند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها