کد خبر: 419614
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۶ ۱۲:۳۱:۵۵
| |

هشدار یونیسف درباره کاهش واکسیناسیون به دلیل شیوع کرونا

سازمان جهانی بهداشت و صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) درباره کاهش نگران کننده تعداد کودکانی که در سراسر جهان واکسینه می شوند، به دلیل اختلال در ارائه خدمات ایمن سازی کودکان در نتیجه همه گیری کووید-19 هشدار داد.

هشدار یونیسف درباره کاهش واکسیناسیون به دلیل شیوع کرونا
کد خبر: 419614
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۶ ۱۲:۳۱:۵۵

اعتمادآنلاین| به گزارش تارنمای سازمان ملل متحد، آمار جدید این دو سازمان بین المللی نشان می دهد چنین اختلالی تاثیر مخربی بر پیشرفت واکسیناسیون گسترده کودکان و بزرگسالان ایجاد خواهد کرد.

تازه ترین داده ها درباره برآورد سازمان جهانی بهداشت و یونیسف درباره پوشش واکسیناسیون در سال 2019 نشان می دهد که پیشرفت های بدست آمده از جمله درباره در اختیار نهادن واکسن HPV (واکسنی که از انتقال ویروس پاپیلومای انسانی جلوگیری می کند) به 106 کشور جهان و محافظت بیشتر از کودکان در مقابل بیماری های دیگر در معرض خطر نابودی است.

برای مثال اطلاعات اولیه درباره چهارماه نخست سال 2020 کاهش چشمگیر در تعداد کودکانی را نشان می دهد که سه دوز از واکسیناسیون علیه دیفتری، کزاز و سیاه سرفه را تکمیل کرده اند. این اولین بار در 28 سال گذشته است که جهان شاهد کاهش دریافت این واکسن است.

بر اساس این گزارش، به دلیل همه گیری دستکم 30 برنامه واکسیناسیون سرخه در معرض خطر لغو است که می تواند باعث شیوع بیشتر این بیماری در سال 2020 و بعد از آن شود.

بر اساس این گزارش حتی این خدمات هم ارائه شوند مردم به دلیل تمایل نداشتن به ترک خانه، اختلال در حمل ونقل، مشلات اقتصادی و ترس از قرار گرفتن در معرض مبتلایان به کووید-1 تمایلی به دریافت چنین خدماتی را ندارند. همچنین محدودیت های تردد و تجهیز محافظتی ناکافی باعث شده بسیاری از کارمندان بخش های بهداشتی در دسترس نباشند.

ویروس کرونا موسوم به « کوید 19» اواسط ماه دسامبر (24 اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

به رغم رقابت شدید شرکت های بزرگ جهان برای ساختن واکسنی برای جلوگیری از شیوع این همه گیری هنوز این پیشرفت حاصل نشده است و در تازه ترین اخبار در این حوزه شرکت آمریکایی«مدرنا» اعلام کرده که واکسن ساخت این شرکت در بدن همه 45 داوطلب سالم این آزمایش در مراحله اولیه تحقیقات ایمنی ایجاد کرده است و بی‌خطر بوده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها