کد خبر: 419654
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۶ ۱۴:۲۵:۰۰
| |

متری شیش و نیم راهی ملبورن می‌شود

فیلم «متری شیش و نیم » ساخته سعید روستایی و مستند «سایه‌های بی خورشید» به کارگردانی مهرداد اسکویی، راهی جشنواره ملبورن استرالیا می‌شوند.

متری شیش و نیم راهی ملبورن می‌شود
کد خبر: 419654
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۶ ۱۴:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| جشنواره بین‌المللی فیلم ملبورن استرالیا فهرست فیلم‌های سال 2020 خود را با حضور دو فیلم از سینمای ایران اعلام کرد.

این رویداد سینمایی که در ابتدا به طور کلی لغو شده بود و در ادامه نسخه آنلاین را جایگزین نسخه فیزیکی کرد، امسال میزبان نمایش آنلاین بیش از 60 فیلم بلند سینمایی و چندین فیلم کوتاه است و از سینمای ایران نیز دو فیلم «متری شیش و نیم » ساخته سعید روستایی و مستند «سایه‌های بی خورشید» به کارگردانی مهرداد اسکویی برای حضور در این رویداد سینمایی انتحاب شده‌اند.

«متری شیش و نیم» تاکنون موفق به کسب چندین جایزه بین‌المللی از جمله بهترین کارگردانی (سعید روستایی) و بازیگری (نوید محمدزاده) از جشنواره فیلم توکیو و تقدیر ویژه بهترین فیلم بین‌المللی از جشنواره فیلم زوریخ شده است. همچنین در جشنواره فیلم ونیز ، استکهلم، شیکاگو، مینسک، جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک و ... نیز حضور داشته است و در سومین دوره جشن سینمایی آکادمی افسانه زندگی بعنوان هفت فیلم مطرح سال سینمای ایران انتخاب و پیمان معادی بعنوان بهترین بازیگر سال سینما معرفی شد.

مسیٔولان جشنواره ملبورن به دلیل مجازی برگزار شدن این رویداد سینمایی در سال 2020، آن را ½68 دوره این رویداد سینمایی نامیده‌ اند.

جشنواره بین‌المللی فیلم ملبورن امسال از تاریخ 6 تا 23 اوت (16 مرداد تا دوم شهریور) به صورت آنلاین در کشور استرالیا برگزار می‌شود.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها