کد خبر: 419734
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۷ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

دور دنیا| تاسیسات آبرسانی رژیم اسرائیل مجدداً هک شد

یک روزنامه صهیونیستی اعتراف کرد، زیرساخت‌های تاسیسات توزیع آب در سرزمین‌های اشغالی دوباره هدف حمله سایبری قرار گرفته است. بر اساس اخبار اولیه، اخیراً 2 حمله سایبری دیگر علیه تاسیسات آبرسانی اسرائیل صورت گرفته است.

دور دنیا| تاسیسات آبرسانی رژیم اسرائیل مجدداً هک شد
کد خبر: 419734
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۷ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یک روزنامه صهیونیستی اعتراف کرد، زیرساخت‌های تاسیسات توزیع آب در سرزمین‌های اشغالی دوباره هدف حمله سایبری قرار گرفته است.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه یدیعوت آحارانوت طی گزارشی در این باره خبر داد، سه ماه بعد از افشای حمله به زیرساخت‌های تاسیسات آبرسانی 2 مرکز انتقال آب در منطقه الجلیل (واقع در شمال فلسطین اشغالی) مورد حمله مجدد سایبری قرار گرفت.

این روزنامه عبری‌زبان در گزارشی که امروز جمعه منتشر کرد خبر داد: بر اساس اخبار اولیه، اخیراً 2 حمله سایبری دیگر علیه تاسیسات آبرسانی اسرائیل صورت گرفته است.

منابع مطلع در موسسه آبرسانی وقوع این حملات را تایید کردند اما مدعی شدند که بر اثر این حملات آسیبی وارد نشده است.

موسسه آبرسانی رژیم اسرائیل هم به این روزنامه گفته است، 2 مرکزی که مورد تهاجم قرار گرفتند متعلق به تصفیه فاضلاب بوده و به بخش کشاورزی خدمت‌رسانی می‌کردند که این اختلال به طور مستقل و فوری توسط تکنیسین مستقر در آن برطرف شد.

این روزنامه صهیونیستی در بخشی از گزارش خود آورده است، پیش از این نیز در روزهای 24 و 25 آوریل حمله سایبری‌ای علیه زیرساخت‌های آب و فاضلاب اسرائیل به وقوع پیوست که فاکس‌نیوز عامل آن را هکرهای ایرانی اعلام کرده بود.

در این گزارش تاکید شده است که ایران از سرورهای مستقر در آمریکا برای انجام این حمله استفاده کرده و بدین ترتیب به 6 نقطه پرترافیک آبرسانی از شمال تا جنوب آسیب رسیده است.

اما دانیال لیکر، مدیر اداره حوادث غیرمترقبه موسسه آبرسانی، بعد از انتشار مشروح اخبار این حملات، گفته بود که این حملات آسیبی به بخش عملیات آبرسانی یا دفع فاضلاب مشترکان وارد نکرده است.

با این حال یک منبع آگاه خبر داد، به هر روی وقوع حمله سایبری بیانگر شکنندگی سامانه‌های دفاعی این تاسیسات در برابر حملات است.

در ادامه گزارش این روزنامه صهیونیستی آمده است: اوایل ماه گذشته نیز یک منبع امنیتی روزنامه فایننشال تایمز را در جریان اطلاعات بیشتری از حمله سایبری علیه تاسیسات آبرسانی قرار داد.

طبق اعلام این منبع امنیتی، هدف از این حمله که در آوریل به وقوع پیوست افزایش میزان کلر در آب شرب منازل بود.

چهار منبع مختلف در اسرائیل به همراه یک منبع غربی در آن زمان عنوان کردند که ایرانی‌ها وارد سیستم برنامه راه‌اندازی و مدیریت تلمبه‌خانه‌های آب شده بودند. آنها برای مخفی کردن رد خود، از سرورهایی در آمریکا و اروپا استفاده کردند.

به گفته منبع غربی، این حمله سایبریِ منسوب به ایران می‌توانست با توجه به بالا رفتن سطح کلر آب و مشکلات شیمیایی مربوط به آن، منجر به تعطیلی این تلمبه‌خانه شود و هزاران نفر را در اوج گرما گرفتار بی‌آبی کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها