مرور آثار ماندگار «انیو موریکونه» در شبکه «نمایش»

شبکه نمایش هفته آینده از شنبه 28 تیرماه آثار انیو موریکونه آهنگساز مطرح را مرور می‌کند.

مرور آثار ماندگار «انیو موریکونه» در شبکه «نمایش»
کد خبر: 419785
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۷ ۱۱:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| شبکه نمایش در ژانر منتخب هفته، به فیلم‌هایی با موضوع زندگینامه (بیوگرافی) می‌پردازد و در بخش صحنه گران، مرور آثار آهنگساز برجسته فیلم انیو موریکونه را در جدول پخش قرار داده است.

موریکونه که ساخت موسیقی بیش از 500 اثر سینمایی و تلویزیونی و همچنین 100 اثر کلاسیک را بر عهده داشت، پنج‌بار با فیلم‌های «روزهای بهشت» (1978)، «مأموریت» (1986)، «تسخیرناپذیران» (1987)، «باگزی» (1991) و «مالنا» (2000) نامزد کسب جایزه اسکار شد و در سال 2007 میلادی جایزه افتخاری آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار را دریافت کرد و در سال 2016 در سن 87 سالگی برای فیلم «هشت نفرت‌انگیز» ساخته کوئنتین تارانتینو جایزه اسکار موسیقی متن را کسب کرد.

وی با کارگردانان شاخص بسیاری چون سرجیو لئونه، برناردو برتولوچی، رومن پولانسکی، فرانکو زفیرلی، الیور استون، کوئنتین تارانتینو، جوزپه تورناتوره و پیر پائولو پازولینی همکاری داشت. با این حال، خیلی‌ها او را با ملودی فراموش‌نشدنی می‌شناسند که برای فیلم‌های ژانر وسترن اسپاگتی دهه 60 میلادی به کارگردانی سرجیو لئونه ساخت.

فیلم‌هایی سینمایی با موسیقی این آهنگساز مطرح در باکس مرور آثار از شنبه تا جمعه ساعت 21 به ترتیب «حرفه‌ای»، «روزی روزگاری در غرب»، «تسخیرناپذیران»، «نبرد الجزایر»، «ارتش 5 نفره»، «دسته سیسیلی‌ها» و «خوب، بد، زشت» هستند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها