سومین پیاده‌روی فضایی اسپیس ایکس انجام شد

دو فضانورد سازمان فضایی آمریکا (ناسا) دیروز پنجشنبه در اولین ماموریت تاریخی اعزام فضانوردان به فضا که توسط شرکت فضایی اسپیس ایکس انجام شد، سومین پیاده روی خود را در ایستگاه بین‌المللی فضایی برای تعویض باتری‌های قدیمی انجام دادند.

سومین پیاده‌روی فضایی اسپیس ایکس انجام شد
کد خبر: 419810
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۷ ۱۲:۳۴:۲۷

اعتمادآنلاین| در این پیاده روی فضایی «باب بهنکن» و «کریس کاسیدی» در جریان دویست و سی‌امین پیاده روی فضایی در این ایستگاه در حال چرخش، شش ساعت را در فضا سپری کردند.

این فضانوردان شش باتری نیکل هیدروژن را با سه باتری جدید لیتیوم-یونی تعویض کردند؛ با تعویض این باتری ها پروژه دو ساله ناسا برای به روزرسانی سیستم برق این ایستگاه فضایی رو به اتمام است.

فضانوردان در جریان 11 پیاده روی فضایی 48 پیل انرژی را برداشتند و 23 باتری جدیدتر 400 پوندی را نصب کردند. هنوز یک باتری جدید باقی مانده که باید نصب شود. پیاده‌روی فضایی روز پنجشنبه، سومین پیاده‌روی فضایی از مجموعه چهار پیاده‌روی فضایی است که برای جایگزینی باتری‌های قدیمی نیکل هیدروژنی با باتری‌های جدید لیتیوم یونی انجام ‌شد. قرار است پیاده روی فضایی بعدی در روز 21 ژوئیه (31 تیر) انجام شود.

بهنکن و هارلی در تاریخ 31 ماه مه (11 خرداد) در بخشی از بازگشت تاریخی پروازهای فضایی سرنشین دار از خاک آمریکا وارد ایستگاه فضایی شدند. این مأموریت همچنین اولین ماموریت خدمه دار شرکت فضایی اسپیس ایکس به فضا محسوب می شود.

ناسا این سفر تاریخی به فضا را که ابتدا قرار بود پنج روزه باشد، به دلیل ضرورت تعویض باتری های ایستگاه بین المللی فضایی، تا چند ماه تمدید کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها